کد خبر : 85081
تاریخ : 1403/5/2
گروه خبری : شهر

عضو شورای اسلامی شهر همدان:

پایش و رصد مستمر وضعیت سازه‌های شهری ضروری است

مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان بر لزوم راه‌اندازی اداره پایش، کنترل و رصد سازه‌های شهری تأکید و ابراز کرد: با توجه به اهمیت اجرای اصولی و فنی پروژه و کنترل مستمر سلامت آن‌ها، در شهرداری طرح پایش، کنترل و رصد پروژه‌ها آغاز شده و اداره‌ای در این زمینه نیز قابل ایجاد و راه‌اندازی است.

حیدری در این خصوص اضافه کرد: در اجرای طرح کنترل و رصد پروژه‌ها باید از تجربه کشورها و شهرهای موفق استفاده کرده و طرح را بومی‌سازی کنیم.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری درخصوص احداث پُل‌های عابر پیاده، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار برای ساخت و نگهداری پُل‌های عابر پیاده اقدام پسندیده‌ای است، اما باید در این طرح تناسبی بین آورده و سود سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با انتقاد از اینکه متأسفانه کاربرد بسیاری از پُل‌های عابر پیاده شهر به پایه بنر تبدیل شده‌ است، افزود: هدف اصلی احداث پُل‌ها ایجاد ایمنی و امنیت عابرین معابر است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد پُل‌ها به سازه‌‎های پایه بنر تبلیغاتی تبدیل شده‌اند.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: در مشارکت سرمایه‌گذار و شهرداری جهت اجرا و نگهداری پُل‌های عابر پیاده لازم است محل پُل‌ها ابتدا توسط شهرداری جانمایی شود؛ همچنین این نهاد بر طراحی پُل‌ها نظارت داشته باشد.

وی همچنین سامان‌دهی پارک‌های حاشیه شهر را ضروری دانست و گفت: این مهم مطالبه جدی شورای اسلامی شهر است.

حیدری با بیان اینکه طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای در همدان به‌زودی پیاده می‌شود، اضافه کرد: درحال حاضر قرارداد این طرح با پیمانکار مربوطه منعقد شده است و به‌زودی پس از تصویب در شورا، اجرایی می‌شود.

وی در ادامه همچنین بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری تأکید کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85081