کد خبر : 85085
تاریخ : 1403/5/2
گروه خبری : مشکات

مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه با حضور قاری و داور ایرانی آغاز شد

این مسابقات یک‌سال‌ در میان در رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود که امسال نوبت رشته قرائت است و در این راستا امید حسینی‌نژاد به‌دلیل کسب رتبه برتر در مسابقات کشوری قرآن، به روسیه اعزام شد.

حسینی‌نژاد درباره آمادگی‌اش برای حضور در این مسابقات گفت: در روز‌های اخیر با شرکت‌کنندگان سال‌های قبل ازجمله امیرلعل اول، امین پویا، سیدمصطفی حسینی و چند قاری دیگر صحبت کرده‌ام و اطلاعات خوبی درباره مسابقات قرآن روسیه به‌دست آورده‌ام.

وی ادامه داد: تلاشم این بود که تمریناتم را براساس قواعد مسابقات روسیه تنظیم کنم و با آمادگی خوبی به این مسابقات می‌روم، البته برای موفقیت در روسیه به دعای خیر مردم عزیز محتاجم.

امسال غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی از اساتید کشورمان به‌عنوان داور در مسابقات قرآن روسیه قضاوت می‌کند.

وی درباره قضاوت در مسابقات خارجی گفت: چند دوره سابقه قضاوت در مسابقات قرآن ایران، تونس، عراق، سوریه، آلمان و غیره را دارم. در این مسابقات هم با دعوت برگزار‌کنندگان و با انتخاب کمیته اعزام قاریان حضور خواهم داشت.

حسینی‌نژاد درباره آیین‌نامه مسابقات روسیه گفت: آیین‌نامه این رقابت‌ها را نخوانده‌ام، اما با کسانی که سال‌های قبل در این رقابت‌ها شرکت و یا داوری کرده‌اند، صحبت کرده‌ام؛ به‌طور کلی آیین‌نامه اغلب مسابقات قرآن جهان اسلام شبیه مسابقات مالزی است.

تاکنون امیرلعل اول و امین پویا مقام اول مسابقات قرآن روسیه را در رشته قرائت کسب کرده‌اند. همچنین اساتیدی مانند محمدحسین سعیدیان، محمد‌رضا لطفی‌نیا، محمد‌رضا ستوده‌نیا و غیره در مسابقات روسیه قضاوت کرده‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85085