کد خبر : 85098
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : جوانی

علائم افسردگی در کودکان و نوجوانان

پزشکان آلمانی به علائمی اشاره کردند که از طریق آنها می‌توان موارد افسردگی را در کودکان و نوجوانان شناسایی کرد. افسردگی در کودکان و نوجوانان فقط یک اختلال خلقی نیست، بلکه یک بیماری جدی است که باید درمان شود.

**علائم افسردگی در کودکان خردسال

کودکان خردسال دوره‌هایی از فریاد و گریه را پشت سر می‌گذارند که پس از آن اغلب منفعل و بسیار بی‌علاقه می‌شوند. علائم فیزیکی افسردگی در کودکان خردسال عبارتند از: بی‌اشتهایی، اختلالات خواب و درد شکم. یکی از علائم افسردگی در کودکان این است که آنها منفی‌گرا و بی‌علاقه می‌شوند.

**علائم افسردگی در کودکان پیش دبستانی

برای کودکان پیش دبستانی، علائم افسردگی در چندین تظاهرات ظاهر می‌شود، از جمله: بیکاری، تنبلی، نوسانات خلقی، تحریک‌پذیری، پرخاشگری. نوسانات خلقی در کودکان پیش دبستانی یکی از بارزترین علائم افسردگی است.

**علائم افسردگی در کودکان در مرحله مدرسه

در دوران مدرسه، علائم افسردگی معمولاً متفاوت ظاهر می‌شوند و عبارتند از: غم و اندوه، احساس گناه، ترس از شکست. آنها اغلب از روابط اجتماعی کناره‌گیری می‌کنند. کناره‌گیری از روابط اجتماعی یکی از بارزترین علائم افسردگی در مدرسه است.

** علائم افسردگی در بزرگسالی و نوجوانی

اختلالات خواب، بی‌اشتهایی، کاهش وزن، نوسانات خلقی، بیکاری، تنبلی، از دست دادن علاقه، عدم اعتماد به نفس و کناره‌گیری از روابط اجتماعی. نوجوان ممکن است در دام سوء مصرف مواد مخدر یا اعتیاد به بازی بیفتد. در بزرگسالی و نوجوانی، علائم افسردگی از طریق از دست دادن علاقه و عدم اعتماد به نفس ظاهر می‌شود.

**نقش والدین چیست؟

کارشناسان آلمانی تاکید می‌کنند که والدین باید مسائل را جدی بگیرند. وقتی نوجوانان در مورد ترس‌ها و احساس ناامیدی و ناامیدی خود صحبت می‌کنند، باید با یک روانشناس مشورت کنند تا به آنها کمک کند تا بر آن غلبه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85098