کد خبر : 85108
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شناساندن مفاخر کردستان و آثار آنان بیشتر مورد توجه باشد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: شعار فرهنگی بودن استان کردستان همواره تکرار می‌شود اما در زمینه معرفی و شناسایی مفاخر فرهنگی کارهای جدی صورت نمی‌گیرد تا این فرهنگی بودن نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما باید از طریق مدارس و کانال‌های مختلف به معرفی مفاخر و مشاهیر استان اقدام کنیم، گفت: باید تلاش کنیم سفرها و برنامه‌های شهرستانی مدیران یک پیوست فرهنگی هم داشته باشد و بنده این کار را از خودم شروع خواهم کرد و انتظار داریم مدیران نیز سفرهای کاری صرفاً فرهنگی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه با اشاره به اینکه این ایام مصادف با عملیات مرصاد است، افزود: یکی از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ مملکت ما داستان عملیات مرصاد در سال 67 است که امیدواریم در این ایام به بازخوانی واقعیت‌های آن دوران پرداخته شود.

پورذهبی همچنین با بیان اینکه در روزهای آینده شاهد آغاز فصل جدید و مراسم تحلیف رئیس جمهور هستیم، ابراز امیدواری کرد، در این دوره جدید منویات رهبر معظم انقلاب رعایت و اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج اظهار کرد: فضای مجازی توانسته جای خوبی در زندگی مردم باز کند و با تعاملی و غیرمرکزی بودن خود از سایر رسانه‌ها پیشی گرفته و متمایز است.

علی‌اصغر دریایی افزود: فضای مجازی دارای آثار و پیامدهای مثبت و منفی زیادی است که اگر همه افراد و نهادهای مرتبط توجه ویژه‌ای داشته باشند این آسیب‌ها می‌تواند تا حدودی کاهش یاید.

وی تغییر سبک زندگی افراد جامعه، تخریب چهره‌های معروف و تاثیرگذار و به خطرافتادن حریم خصوصی‌افراد جامعه را ازجمله آسیب‌های فضای مجازی اعلام کرد و گفت: پیشگیری و تبدیل این تهدیدها به فرصت نیازمند آگاهی و سواد رسانه‌ای والدین و افراد جامعه، گنجاندن آموزش فضای مجازی در کتب درسی و استفاده از تلویزیون و نشان دادن تهدیدها و فرصت‌ها در قالب، فیلم و انیمیشن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بحث اربعین اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به تجارب خوب دو سال گذشته امسال هم بتوانیم نقش‌آفرینی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

دریایی یادآور شد: امسال با توان بیشتر برنامه‌ها و رویدادهای موضوعی برای این ایام معنوی در نظر گرفته شده است که برگزاری، مهرواره خوشنویسی زیر 20سال در مریوان، چمره‌نوازی،حضوری‌نویسی، دف نوازیو مدیجه‌سرایی ازجمله این برنامه‌ها است.

دریایی همچنین گزارشی از عملکرد یک ماه گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در حوزه‌های مختلف ارائه داد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85108