کد خبر : 85115
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

یک سوم تردد زوار اربعین به مهران از مسیر دهلران انجام می‌شود

لطیف صادقی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان دهلران با حضور رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان، اظهار کرد: اربعین یک جریان مردمی و فرهنگی است و اداره کننده اربعین مردم هستند.

وی افزود: وظیفه مسئولان فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فعالیت موکب‌های مردمی و حضور و مشارکت مردم در خدمات‌رسانی به زوار است تا زمینه تسهیل در خدمات‌دهی در ایام اربعین به خوبی فراهم شود.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به سوابق مردم این شهرستان در خدمت به زائران اربعین در سال‌های گذشته، افزود: با ساماندهی سایت ویژه اربعین در شهر دهلران زمینه تسریع در خدمات به زوار در موکب مرکزی این شهرستان بیش از پیش فراهم شده است.

صادقی با اشاره به اینکه موکبداران بخش‌های مرکزی، دشت عباس و موسیان در مسیر تردد زوار پای کار هستند، گفت: یک‌سوم زوار اربعین از شهر دهلران تردد می‌کنند و با توجه به این حجم زوار و گرمای هوا در ایام اربعین، بایستی تمهیدات ویژه‌ای در این زمینه فراهم شود.

وی از تخصیص 230 میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین در این شهرستان خبر داد و گفت: موکب داران، مردم شهرستان و همه مسئولان در خدمترسانی به زوار اربعین پای کار خواهند بود.

امام جمعه دهلران نیز در این نشست با قدردانی از خدمات موکب‌ها در سال‌های گذشته به زوار، گفت: همه ما خادم زوار امام حسین (ع) هستیم و این افتخاری برای ما و ذخیره دنیا و آخرت است که در موکب‌ها به زوار خدمت کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی به سعه صدر موکبداران در خدمت به زوار تأکید کرد و افزود: برپایی نماز در موکب‌ها، نظم و انضباط، مسئولیت‌پذیری و توجه به امنیت غذایی و رعایت قوانین و مقررات از موضوعات مهم در موکب‌ها است.

وی بر ضرورت توجه به این شهرستان در تخصیص بودجه‌ از محل اعتبارات اربعین تأکید کرد و گفت: ایجاد آشپزخانه معین در شهرستان، یخچال‌های حمل و نقل مواد غذایی، ماشین‌آلات، سیستم خنک‌کننده، آب معدنی و خدمات بهداشتی از دیگر موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دهلران از فعالیت 40 موکب در این شهرستان خبر داد و گفت: توجه به نیازمندی‌های موکب داران برای تسریع در خدمات‌رسانی بهتر به زوار بسیار مهم است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: باید از ظرفیت کمیته‌های شهرستانی در راستای خدمات به زوار استفاده شود.

قاسم حقیقت از پیگیری برای تأمین اقلام مورد نیاز موکب‌داران خبر داد و گفت: باید از حداقل امکانات حداکثری بهره وری و مدیریت لازم برای توزیع اقلام لحاظ شود.

نعمت‌الله حاتمی معاون سیاسی فرماندار ویژه دهلران هم از تشکیل کمیته‌های 16 گانه اربعین در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: انجام کارهای فرهنگی بخش مهمی از فعالیت موکبداران است که باید مد نظر این عزیزان قرار گیرد.

شهرستان مرزی دهلران در 230 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان ایلام و در مسیر تردد زوار اربعین از مرکز و جنوب کشور به مهران قرار دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85115