کد خبر : 85121
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

سردار رادان:

پایانه خسروی از امکانات خوبی برای میزبانی زائران برخوردار است

سردار احمدرضا رادان روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران افزود: پایانه مرزی خسروی امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته دارد، از این رو به زائران پیشنهاد می‌کنیم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعیت دمایی، این مرز را برای تردد انتخاب کنند.

وی با اشاره به آمادگی کشورمان جهت اعزام زائران به مراسم اربعین ۱۴۰۳ یادآور شد: دولت و مسئولان سیاسی و نظامی عراق هم همکاری بسیار خوبی با مسئولان کشورمان جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم دارند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور از همان سال گذشته دست به کار شده و تلاش کردند با رفع نواقص احصا شده، شرایط بهتری برای مراسم اربعین سال جاری فراهم کنند.

سردار رادان ادامه داد: با همدلی و انسجامی که وجود دارد کارها مطابق روال پیش رفته و می‌توانیم بگوییم مشکلی برای اعزام زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا وجود ندارد.

وی افزود: در این میان دولت و مسئولان سیاسی و نظامی کشور عراق هم تاکنون همکاری بسیار خوبی با مسئولان کشورمان جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین ۱۴۰۳ داشته‌اند و امید است این هماهنگی و همکاری همچنان تا پایان مراسم و مأموریت ادامه داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی تصریح کرد: زمان توقف زائران در گیت‌های پایانه‌های مرزی به چهار تا پنج ثانیه کاهش یافته است و همین باعث خواهد شد تا زوار با سهولت بیشتری به سفر معنوی خود بپردازند.

وی با توصیه به زائران اربعین گفت: آن‌هایی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خوب است که از هم اکنون برای دریافت گذرنامه‌های زیارتی یا عادی خود اقدام کنند و کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

سردار رادان ادامه داد: زائران برای دریافت گذرنامه خود می‌توانند از طریق اپلیکیشن " پلیس من" درخواست خود را ثبت و حداکثر طی مدت ۷۲ ساعت آن را تحویل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت حداکثر ۷۲ ساعته گذرنامه به شرط این است که شهروندان و زائران درخواست خود را به روزهای پایانی و منتهی به اربعین حسینی‌(ع) موکول نکنند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر آمادگی ۱۰۰ درصدی پلیس برای خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به زائران اربعین، گفت: لازم است همه فرماندهان، معاونان و مسئولان انتظامی در کنار دیگر همکاران انتظامی و مرزبانی حداکثر تلاش خود را برای رفع مشکلات زوار بکار بگیرند تا آنها با خاطره‌ای خوب به این سفر معنوی مشرف شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور امروز از زیرساخت‌های پایانه مرز خسروی و منذریه برای تردد زائران بازدید کرد.

گفتنی است مرز خسروی یکی از گذرگاه‌های تردد زائران اربعین و عتبات عالیات است و سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از این مرز عازم اماکن زیارتی کشور عراق شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به حدود ۲ میلیون نفر برسد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85121