کد خبر : 85144
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان:

800 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستاهای همدان اختصاص یافت

مسعود رضایی روز چهارشنبه با بیان اینکه 800 میلیارد ریال به‌منظور اجرای پروژه‌های طرح هادی در روستاهای استان و بهسازی معابر اختصاص یافته است، ابراز کرد: در نشست مشترک با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی مقرر شد بهسازی و طرح هادی روستاها تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: شرایط آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفته است و موضوع تهیه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی برای بخش شراء همدان و پیشخور فامنین مورد تصویب قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: بنیاد مسکن استان در راستای پیشبرد اهداف و ارائه خدمات در روستاها و برای بهبود شرایط موجود آمادگی کامل دارد و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب موضوعات مربوط به این بنیاد به عنوان قانون در مجلس، تلاش می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: مقاوم‌سازی اماکن روستایی، مؤثرترین اقدام جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها محسوب می‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی و اقدامات مطلوبی در سال‌های اخیر انجام شد.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ را برای مشارکت روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و تعریف جدید از آن‌ها به‌عنوان واحدهای تولیدی و فرهنگی، فراهم کنیم.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تحولات زیادی را در روستاها ایجاد کرده و منشأ خدمات بسیاری در عمران و آبادنی روستاها شده است.

طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 1374 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از نهادهای انقلابی با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش روستاها آغاز شد.

در استان همدان یک‌هزار و 60 روستا وجود دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85144