کد خبر : 85149
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : استان‌ها

گزارش سپهر غرب از سؤالات شورای اسلامی شهر از شهردار همدان؛

شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری حساسیت دارد

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی:

*برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از شهردار نشان‌دهنده رشد و پویایی شورای شهر است
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ از شهردار همدان نشان‌دهنده رشد و پویایی شورای اسلامی است.

محمود مسگریان با بیان اینکه شورای اسلامی شهر، نمایندگان و منتخبان مردم برای پیگیری عملکرد شهرداری است، عنوان کرد: این نهاد همواره نسبت به عملکرد‌های شهرداری و تمامی زیرمجموعه‌های آن حساسیت داشته و موانع و مشکلات را با جدیت کامل برررسی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی به بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر و شهرداری واقف هستند، ابراز کرد: برگزاری این جلسه یک امر طبیعی بوده و در دوره‌های قبل نیز برگزار شده، نیاز است که شهردار به بیان عملکرد و اقدامات خود بر اساس پرسش‌های مطرح‌شده و با هدف آگاهسازی و اقناع‌سازی اعضا و در مرتبه بالاتر شهروندان بپردازد.

در ادامه این جلسه سعید شهابی؛ یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر همدان پرسش نخست از شهردار را قرائت کرده و از سید مسعود حسینی، خواست که پاسخ خود را ارائه کند:

*سؤال نخست: درخصوص تعاملات سازنده با دستگاه‌های دولتی و سایر مسئولان و مراجع مرتبط با مدیریت شهری، برای جذب منابع و حل مشکلات و معضلات شهری و پیشبرد اهداف به‌منظور ارتقای رضایتمندی شهروندان برنامه ارائه داده‌اید، این در حالی است که گزارش‌های متعددی از عدم هماهنگی و تعامل با مقامات استانی و شهرستانی واصل گردیده که مانع از نیل به اهداف شورای اسلامی و شهرداری شده و همچنین جایگاه مدیریت شهری را نیز متزلزل کرده است. عدم توانایی در ایجاد تعامل سازنده موجب از دست رفتن اعتبارات استانی، ملی و بین‌المللی شده و همچنین فرار سرمایه‌گذاران و از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر همدان و توسعه اقتصاد شهری را در پی داشته است. توضیح دهید با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سایر مسئولان و دلسوزان شهر، علت ناتوانی شهردار در تحقق این امر چیست؟

شهردار همدان عنوان کرد: دفاع از عملکرد شهرداری، دفاع از عملکرد شورا نیز هست، شهرداری در سنوات گذشته، تمام تلاش خود را جهت تعامل و همکاری با ادارات و دستگاه‌های دولتی به‌عمل آورده است.

سید مسعود حسینی‌ با اشاره به تعامل و همکاری شهرداری و استانداری در راستای حل مشکلات و مسائل مهم در شهر، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به تأمین 118 هکتار زمین برای طرح مسکن ملی و ارائه تخفیف جهت صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد که در سفر استانی رئیس جمهور شهید به همدان، از شهرداری در این زمینه تجلیل به‌عمل آمد.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان تعامل سازنده‌ای با فرمانداری و در برنامه‌ها نیز مشارکت خوبی داشته است، ابراز کرد: از مهم‌ترین این اقدامات همکاری در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است که این موارد شامل تأمین نیروی انسانی، در اختیار گذاشتن تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز و همچنین ارائه منابع مالی است.

شهردار همدان مشارکت در برنامه‌های ملی و مذهبی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری دانست و گفت: تأمین سیستم صوت معابر شهری، مشارکت در برگزاری مراسم نیمه شعبان و عید غدیر و همچنین اعزام نیرو و تجهیزات برای مراسم اربعین حسینی و ارتحال امام خمینی (ره) از دیگر اقدامات است.

حسینی با بیان اینکه شهرداری همدان در راستای ثبت جهانی اثر تاریخی هگمتانه نیز تعامل خوبی با استانداری همدان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته، عنوان کرد: تعامل با نیروی انتظامی و پلیس راهور جهت حل مشکلات املاکی باقی‌مانده از قبل و همچنین همکاری با شورای ترافیک جهت تسهیل در امور شهروندان نیز از دیگر اقدامات در راستای تعامل با دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در سال گذشته به همت سپاه انصارالحسین (ع)، بیان کرد: شهرداری در اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل یادواره شهدا و اعزام به اردوهای راهیان نور نیز تعامل خوبی با سپاه همدان داشته و به پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال در سطح شهر نیز مساعدت‌هایی کرده است.

شهردار همدان از همکاری با شرکت‌های خدمات‌رسان در صدور مجوز حفاری و توسعه طرح‌های این شرکت‌ها از قبیل اجرای 80 کیلومتر فیبر نوری خبر داد و گفت: در بحران کمبود آب استان نیز، شهرداری مشارکت ویژه‌ای داشته که ماشین‌آلات مورد نیاز و در اختیار گذاشتن نیروی انسانی از مهم‌ترین آن‌ها است.

حسینی با بیان اینکه همکاری و ارتباط مستمری با دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر داریم، ابراز کرد: این همکاری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، خدماتی و ازجمله مشارکت در احداث مصلی، برگزاری نماز جمعه بوده و با نظر این دفتر در زمینه مشکلات عمرانی موجود در مساجد سطح شهر نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان همواره پیگیر مشکلات و مطالبات مردم بوده، بیان کرد: یکی از این مسائل که برای حل آن نماینده ولی فقیه در استان نیز تأکید ویژه‌ای داشتند، پوشش رودخانه کوی کوثر بود که با جدیت در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن به سرانجام مطلوب رسید.

شهردار همدان از انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه خواهران در راستای احداث پارک پنج هکتاری فرهنگی، آموزشی و تربیتی بانوان خبر داد و گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای احداث یک پارک پنج هکتاری با نام «نهج‌البلاغه» در تپه مصلی همدان منعقد شده است.

حسینی به تعامل و همکاری شهرداری همدان با سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: این تعامل در راستای اجرای آراء تخریب در حریم شهر شامل باغ‌ها و اراضی کشاورزی بر اساس مصوبات قوه قضائیه است که شهرداری ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار قرار داده و بر اساس دستور قضائی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی این موارد را انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری همواره به‌دنبال اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر بوده، عنوان کرد: از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشارکت در ساخت منطقه سعیدیه، احداث جایگاه شارژ خودروی برقی در 20 محل، پارک جنگلی فخرآباد در منطقه حیدره، زمین تنیس در بلوار ارم و پارک سنگی در سطح شهرداری منطقه یک همدان اشاره کرد.

شهردار همدان از اجرای پروژه سرمایه‌گذاری سایت گردشگری سد اکباتان خبر داد و گفت: در شهرداری منطقه دو نیز پروژه‌های مشارکت در ساخت ذوالفقار 1 و تپه حاج عنایت در دست انجام است، همچنین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه سه نیز در حال حاضر شامل احداث پارک آبی، مشارکت در ساخت کوی پردیسان، مجتمع مسکونی رباط، شهرک باغ‌ویلا به مساحت 80 هکتار در فردوگاه و بازار خودوری دو می‌باشد.

حسینی با بیان اینکه سامانه مدیریت حمل بار شهری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری سازمان مدیریت بار و مسافر شهرداری است، خاطرنشان کرد: پروژه سرمایه‌گذاری بازیافت زباله با هدف تولید برق در حوزه سازمان مدیریت پسماند، بازار پرندگان در حوزه سازمان عمران، غرفه‌های سیار در پیاده‌راه اکباتان، شرکت سیمان و احداث مجتمع صنفی در شهرداری ستاد و همچنین مشارکت در ساخت شهرک فرهنگیان و مجتمع تجاری و پارکینگ باغ ایرانی از مهم‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری منطقه چهار همدان هستند.

*تعامل و همکاری یعنی سازمان‌های دیگر نیز در امورات شهرداری مشارکت داشته باشند

مهدی حیدری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه صحبت‌های شهردار همدان و ارائه گزارش وی مبنی بر تعامل و هم‌افزایی شهرداری با سازمان‌ها، عنوان کرد: تعامل صرفاً در این خلاصه نمی‌شود که شهرداری خدماتی را به سازمان‌ها ارائه دهد و این خدمات هیچگونه آورده‌ای برای شهرداری نداشته باشد.

*همدان یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه استان همدان یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: شهردار از ابتدای آغاز به‌کار خود باید از ظرفیت متخصصان و صاحب‌نظران حوزه گردشگری برای افق‌های آینده این شهر استفاده می‌کرد.

علی رضایی با تأکید بر اینکه بسته جامع طرح گردشگری همدان ظرفیت ثبت در سطح ملی را دارد، ابراز کرد: این طرح باید در سطح ملی ثبت شده و برای اجرایی کردن، آن را در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دهیم و مطمئن باشیم که این طرح می‌تواند در زمینه جذب سرمایه‌گذار نیز کمک خوبی به شهر کند.

*کارکنان شهرداری از عملکرد شهردار رضایت ندارند

علی‌اکبر نظری؛ دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با ابراز اینکه شهرداری تعامل خوبی با استانداری در زمینه کمسیون ماده 5 نداشته، عنوان کرد: در حال حاضر کارکنان شهرداری رضایتی از عملکرد شهردار نداشته و انگیزه‌ای نیز برای کار کردن در مجموعه ندارند.

*برخی از ایرادات واردشده به شهردار مربوط به دوره‌های قبل است

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در حوزه شهرداری همدان نشان‌دهنده ضعف در شورای اسلامی شهر است، ابراز کرد: مشکل سرمایه‌گذاری در استان صرفاً مربوط به شهرداری نبوده و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها نیز با مشکلات خاصی مواجه هستند و برخی از آن‌ها نیز مربوط به سال‌های قبل است، به طور مثال شرکت سیمان بعد از 20 سال تاکنون پرونده آن به سرانجام نرسیده است.

سعید شهابی با ابراز اینکه این استان ظرفیت سرمایه‌گذاری را داشته ولی در عملیاتی کردن آن با موانعی مواجه است، گفت: در ابتدای شکل‌گیری شورای اسلامی دوره ششم، از نمایندگان مجلس و استاندار برای تعامل هرچه بیشتر به‌صورت رسمی دعوت به‌عمل آمد اما فقط حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده اسبق در جلسه حاضر شدند.

* پروژه باغ پرندگان بعد از گذشت سه سال به سرانجام نرسیده است

علی رحیمی‌فر؛ عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه هزینه پروژه‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده توسط شهردار در این جلسه، نزدیک به 22 همت ولی بودجه شهرداری در سال جاری 4.3 همت است، گفت: آغاز برخی از این پروژه‌ها نیز مربوط به سال‌های قبل است و شهردار پروژه‌هایی را در نظر گرفته که بودجه آن چندین برابر بودجه شهرداری در سال 1403 است، باغ پرندگان نیز که کلنگ آن سه سال پیش زده شده، تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و شهردار باید در این خصوص نیز پاسخگو باشند.

* فرایند صدور پروانه ساختمانی از 27 مرحله در ادوار گذشته به هفت مرحله در دوره ششم شورای اسلامی کاهش یافته

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تعامل یک موضوع دوطرفه است و طرفین باید برای این همکاری تمایل داشته باشند، خاطرنشان کرد: در دوره ششم شورای اسلامی با هیچ‌یک از درخواست‌های ارسالی از سوی سازمان‌ها مخالفت نکردیم و با همه آن‌ها تعامل داشتیم.

سعید حاج‌بابایی با اشاره به اینکه پروژه باغ پرندگان پشت درب کمیسیون ماده 5 مانده، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم این دوره نسبت به دوره‌های قبل این است که فرایند صدور پروانه ساختمان از 27 مرحله به هفت مرحله رسیده؛ اگر همیشه بخواهیم معایب کار‌ها را بیان کنیم قطعاً کار‌های خوب انجام‌شده در این سه سال نیز پنهان می‌ماند.

*شهردار همدان گزارشی از درصد پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری ارائه نداد

مرتضی کرباسیان دیگر عضو شورای اسلامی همدان اذعان کرد: شهردار باید در خصوص درصد پیشرفت پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز در این جلسه توضیحاتی را ارائه می‌داد، به طور مثال درخصوص روند پیشرفت پروژه‌های پارک ولایت و پارک جنگلی سد اکباتان باید گزارشی در این جلسه ارائه می‌شد و اگر شهردار عنوان می‌کنند که با سازمان‌های استان تعامل داشته‌اند، دستاورد‌های آن را بیان کنند.

بعد از شنیدن صحبت‌های شهردار همدان و همچنین نظرات اعضای شورای اسلامی، سعید شهابی پرسش بعدی را مطرح کرد؛

*سؤال دوم: عدم تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده در سطح شهر موجب افزایش تصادفات جرحی و فوتی، بی‌اعتباری شهرداری و از بین رفتن اعتماد عمومی در میان شهروندان شده و این موضوع باوجود تأکیدات مکرر اعضای شورا مغفول مانده که نشان از بی‌توجهی شهردار به مطالبات شهروندان و شورا دارد؛ توضیح دهید علت ناتوانی شهرداری در تعمیر و نگهداری پل‌های عابر پیاده چیست؟

شهردار همدان با اشاره به ایراد و خسارات وارده به تجهیزات مکانیزه پل‌های عابر پیاده سطح شهر و همچنین آسیب‌شناسی صورت‌گرفته در خصوص تجربیات و اقدامات در سنوات گذشته، عنوان کرد: شهرداری همدان ضمن برگزاری جلسات متعدد هماهنگی اقدامات ترافیکی، اقدام به تشکیل کمیته فنی بازسازی و تجهیز پل‌های عابر پیاده مکانیزه سطح شهر و تعریف و ابلاغ وظایف هر یک از واحد‌های ذی‌ربط کرد.

حسینی با بیان اینکه از تجربیات سایر کلان‌شهر‌های موفق کشور در زمینه اورهال، تجهیز، بازسازی و رفع نواقص موجود استفاده شد، خاطرنشان کرد: در زمینه نگهداری از پل‌های عابر پیاده با شرکت پیمانکار، قراردادی امضا شد اما سرقت از تجهیزات موجود در این پل‌ها از مفاد قرارداد نبود و در کنار آن شاهد سرقت‌هایی از پل‌های عابر پیاده بودیم.

وی از انصراف پیمانکار برای نگهداری از پل‌های عابر پیاده بر اساس سرقت‌های صورت‌گرفته و عدم همکاری در این زمینه گفت و افزود: این موضوع باعث شد تا مدتی نگهداری از پل‌های عابر پیاده بلاتکلیف بوده و مشکلات فراوانی نیز در این زمینه رخ داد.

شهردار همدان با بیان اینکه مناقصه‌ای در زمینه نگهداری از پل‌های عابر پیاده برگزار شد ولی از استان همدان هیچ شرکتی برای این موضوع اعلام آمادگی نکرد، ادامه داد: در آن زمان شاهد شکایت‌هایی از سوی شهروندان بودیم که شاید تعداد آن در هر روز به 50 عدد می‌رسید ولی بعد از مدتی یک شرکت از استان قزوین اعلام آمادگی کرده و تعداد شکایت‌ها نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافت.

حسینی عنوان کرد: از 24 پل عابر پیاده موجود در سطح شهر، 17 پل مکانیزه است، و در حال حاضر از این تعداد هفت پل فعال است. تمامی مشکلات موجود در سطح مناطق چهارگانه نیز در این زمینه در دستور کار بوده و پیگیری‌هایی نیز انجام شده است.

*نیروی انتظامی در زمینه نگهداشت پل‌های عابر پیاده با شهرداری تعامل داشته باشد

علی‌اکبر نظری؛ با بیان اینکه اگر شهرداری با نیروی انتظامی تعامل دارد باید در زمینه جلوگیری از سرقت در پل‌های عابر پیاده اتفاقات خوبی صورت می‌گرفت، عنوان کرد: در راستای افزایش ظرفیت‌های اجتماعی در جامعه باید از قابلیت شهروندان برای نگهداری از پل‌ها بهره ببریم.

*مناطق محروم در سطح شهر نیز نیاز به پل‌های عابر پیاده دارند

مهدی حیدری نیز با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی در زمینه پل‌های عابر پیاده فقط به فکر استفاده از فضای تبلیغاتی آن هستند، عنوان کرد: در ارائه خدمات به شهروندان در تمامی مناطق باید توجه لازم صورت بگیرد که یکی از آن‌ها قرار دادن پل عابر پیاده در انتهای کوی اسلامشهر است که شاهد تصادف‌های منجر به مرگ نیز در این منطقه هستیم.

در ادامه پرسش سوم از مجموع پنج پرسش مطرح‌شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر همدان توسط سعید شهابی‌نیا قرائت شد:

*سؤال سوم: نظر به تأکیدات اعضای شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، ساماندهی مشاغل شهری، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهری و نورپردازی در معابر و میادین شهر، ایجاد بازارچه‌های محلی برای عرضه مستقیم محصولات، اجرای خط لوله آبیاری مکانیزه، استفاده از فناوری‌های نوین جهت جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، اقدام سریع در برخورد با متخلفان، ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها، متأسفانه اقدام جدی در شهرداری نشده، علت عدم توجه به این سیاست‌ها باوجود معضلات جدی اجتماعی و همچنین پیش‌بینی بودجه‌های لازم، چیست؟

شهردار همدان با بیان اینکه در نگهداشت و توسعه فضای سبز با مشکلاتی از قبیل بی‌آبی و خشک‌سالی، کمبود منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی مواجه هستیم، عنوان کرد: شهرداری با تمامی این مشکلات و موانع، در راستای توسعه فضای سبز شهری اقدام به کاشت گونه‌های دائمی کم‌آب‌بر مانند درختچه‌های شمشاد، زرشک و انواع سوزنی‌برگ‌ها کرده است.

حسینی از کاهش 30 درصدی کاشت گل‌های فصلی و صرفه‌جویی مالی ناشی از آن خبر داد و گفت: در راستای مدیریت تانکر‌ها نیز با نصب جی‌پی‌اس از قاچاق آب جلوگیری کردیم.

وی به کاشت 11 هزار نهال در پارک جنگلی اکباتان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: از سال 1400 تاکنون نیز 6 هزار و 800 بوته گل‌محمدی در سطح شهر کاشته شده و امید است که در سال جاری نیز بتوانیم با بودجه‌های مصوب‌شده، نسبت به توسعه 15 هکتار پارک در سطح شهر اقدام کنیم.

شهردار همدان از برنامه‌ریزی در راستای جذب سرمایه گذاران برای پارک جنگلی اکباتان خبر داد و افزود: دریافت مجوز حفر چاه جهت احداث مخزن 100 مترمکعبی در پارک اکباتان نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است و به‌دنبال دریافت مجوز پساب سد اکباتان نیز هستیم.

حسینی به اجرای طرح خط لوله آبیاری مکانیزه در سطح مناطق چهارگانه شهرداری همدان به مساحت 1346780 متر مربع در 1.3 هکتار اشاره کرد و گفت: 75 درصد رفوژ وسط بلوار‌هایی همچون سید جمال، بدیع‌الزمان، خوزستان، بهشت، خلیج فارس، بزرگراه امام، سردار سلیمانی، آیت‌الله موسوی، ملت، سعیدیه پایین و بالا، شهرک بهشتی، میرزاده عشقی، امیرکبیر، 15 فروردین، شکریه، هنرستان، شهیدان شاه حسینی و غیره تحت پوشش آبیاری مکانیزه قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان در حوزه ساماندهی مشاغل نیز اقدام به حل مشکل ورودی جاده تهران با اصلاح جاده آن و ایجاد بازارچه الماس غرب به تعداد 37 واحد تجاری کرده، افزود: همچنین ایجاد بازارچه‌های محلی برای عرضه مستقیم محصولات و ساماندهی دستفروشان و وانت‌بار‌ها نیز ازجمله اقدامات در سطح شهر است.

شهردار همدان با ابراز اینکه مشاغل کاذب به‌ویژه دست‌فروشی روند رو به افزایشی داشته، خاطرنشان کرد: در همین راستا 9 مکان بازار روز در شهرک الوند، شهرک مدنی فاز سه، استادان، بلوار مطهری، امامزاده خضر، هنرستان، شهرک فرهنگیان و ششصد دستگاه در حال فعالیت هستند.

حسینی از خرید سامانه کنترل ساختمان جهت نظارت هوشمند بر ساخت و ساز‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: نصب و تجهیز ورودی باغات مناطق چهارگانه نیز به دوربین پلاک‌خوان جهت جلوگیری از حمل مصالح غیر مجاز در دستور کار شهرداری است.

وی به برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 در راستای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز به‌صورت مستمر اشاره کرد و گفت: اجرای احکام ماده 100 در سال‌های 1402 و 1401 نسبت به سال‌های 1400 و 1399 افزایش 97.4 درصدی داشته است.

*شهردار همدان با این حجم از فعالیت‌ها، علت جابه‌جایی معاون خدمات شهری را بیان کند

حمید بادامی‌نجات؛ بعد از شنیدن گزارش‌های شهردار همدان در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته از سال 1400 تاکنون، عنوان کرد: با این وجود برای ما سؤال است که چرا شهردار معاون خدمات شهری را در روز‌های گذشته جابه‌جا کرده است؟

*انضباط شهری یکی از وظایف اصلی شهردار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه انضباط شهری یکی از وظایف اصلی هر شهرداری است، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در همدان تردد موتور‌های سیکلت از محل عابر پیاده است که باید در این خصوص نیز اقداماتی انجام می‌شده، از طرفی هر روز شاهد سد معبر برخی از واحد‌های تجاری هستیم که تردد شهروندان را دچار مشکل کرده است.

علی رضایی با اشاره به اینکه بیش از 1200 وانت مشغول به فروش میوه و سایر محصولات در سطح شهر هستند که این موضوع باعث ایجاد ترافیک نیز شده، بیان کرد: همچنین در حال حاضر شاهد فعالیت‌های تجاری در ساختمان‌های غیر تجاری نیز هستیم و باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.

*شهردار همدان در خصوص قطع درختان در برخی از نقاط شهر پاسخگو باشد

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه برخی از مدیران شهرداری توصیه به ساخت و ساز غیر مجاز دارند و شهردار نیز هیچگونه برخوردی با این افراد نداشته ابراز کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 30 مدیر و مسئول در این استان اقدام به ساخت خانه‌های مجلل کرده‌اند که روند ساخت آن‌ها غیر قانونی بوده و برخوردی با آن‌ها نشده، حتی در برخی موارد نیز شاهد هستیم که نیروهای شهرداری به فرد متخلف در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز نیز کمک‌رسانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شاهد واریز مبالغ هنگفتی به حساب یکی از فرزندان کارکنان شهرداری در راستای نادیده گرفتن ساخت و ساز‌های غیر مجاز بوده‌ایم و گزارش آن را نیز به حراست ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: کمسیون ماده 100 باید جلوی رانت‌خواری برخی از متخلفان را بگیرد و همچنین شهردار نیز باید در زمینه قطع درختان که از سرمایه‌های محیط زیست کشور هستند و در برخی نقاط شهر اتفاق افتاده به عموم مردم پاسخگو باشد.

در پایان جلسه مقرر شد که شهردار همدان در روز سه‌شنبه 9 مردادماه برای پاسخ به دو سؤال باقی‌مانده در صحن شورای اسلامی شهر همدان حضور یافته و بعد از آن نیز جمع‌بندی و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص ادامه فعالیت شهردار توسط اعضای شورای اسلامی انجام شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85149