کد خبر : 85155
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : شهر

توسعه سنندج نیازمند نگاه ملی و تبعیض مثبت است

عزت رضایی در مراسم اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی، دارالعلم، دارالاحسان و شهر مسجد و مناره است و بر خود می‌بالم که به عنوان کوچک و شاگرد پیشکسوتان شورایی شهر سنندج که هر کدام منشا تجربه و خیر برای این شهر هستند در خدمت شما هستم.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی چهارگانه اجلاسیه با حضور اساتید و نخبگان علمی و هنری سنندج برگزار شد و امرور هم در این مراسم اختتامیه در خدمت تعدادی از آنها هستیم.
وی با بیان اینکه وجه تمایز این مجمع یا مجامعی که در گذشته برگزار شده است مردمی و مردم‌محور کردن آن است، گفت: محور هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در سنندج برگزار شد «شوراها مسیر مشارکت شهروندان در حکمرانی شهری است».
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: خرد جمعی راه حل مشکلات و معضلات جامعه است و باید از خرد جمعی در راستای مدیریت شهری بهره بگیریم که در این اجلاسیه سعی شد تمام چالش ها و موضوعات و مباحث مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.
رضایی افزود: این اجلاسیه قطعا یک خروجی مثبت برای میزبان و برگزار کننده این اجلاسیه دارد و پیشنهادهای این مجمع با امضای دکتر چمران خدمت رییس جمهور منتخب ارسال می‌شود.
وی در ادامه به برخی از مشکلات شهر سنندج هم گریزی زد و گفت: یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه موضوع ارتباطات است در جامعه‌ای که امروز ما زندگی می‌کنیم راه‌های ارتباطی اعم از هوایی، زمینی و دریایی از زیرساخت‌های مهم پیشرفت در هر شهر و کشوری است.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: مردم کردستان از لحاظ تمدن و فرهنگ غنی‌ترین اما به لحاظ توزیع امکانات دولتی یکی از فقیرترین شهرهای کشور است.
رضایی گفت: بیش از 50 درصد طلای کشور در کردستان استحصال می‌شود اما این ثروت به استان کردستان برنمی‌گردد و مردم این استان سهم چندانی از این سرمایه‌ها ندارند.
وی اضافه کرد: نمی‌گوییم کار توسعه‌ای در این استان انجام نگرفته است؛ اما معتقد به تبعیض مثبت برای توسعه استان هستیم چون امنیت کشور مر۶ون مرزداری مردم کردستان است و مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و دفاع از مرزهای کشور در این خطه مرزی نقش مهمی ایفا کردند.
رضایی افزود: در خور و شان استان کردستان نیست که در هفته دو پرواز با ظرفیت 36 نفر داشته باشد نبود اینگونه زیرساخت‌ها سرمایه گذاران را از نگاه کردن به این استان پشیمان می‌کند.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: حاشیه‌نشینی در شهر سنندج بیداد می‌کند نایسر سنندج مشکل و معضلی است که رفع آن نیازمند بودجه ملی است اعتبارات قطره چکانی پاسخگوی رفع مشکلات این نقطه نیست.
رضایی با بیان اینکه با اعتبارات شهرداری و حتی استان نمی‌تواند حجم و بار زیاد مشکلات نایسر و نواحی منفصل شهری را در این استان حل کند، گفت: رفع مشکلات کردستان و خاصتا مرکز این استان نیاز به نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات کلان دارد انتظار داریم در این راستا تمهیدات لازم صورت بگیرد.
وی اضافه کرد: رفع مشکلات آب شرب سنندج حاصل پیگیری‌های مکرر اعضای شورای شهر به عنوان خادم مردم بود لذا باید پیگیر موضوعات باشیم تا شاهد نتایج مثبت باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج از ترافیک به عنوان دیگر مشکل اصلی در استان و خاصتا شهر سنندج نام برد و گفت: به زودی همایش سرمایه‌گذاری در شهر سنندج برگزار خواهد شد بسته‌های سرمایه‌گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان آماده شده است.
رضایی تصریح کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این خصوص در سطح استان و شهر سنندج داریم باید استفاده شود.

 

*شهرک صنوف آلاینده در سنندج احداث می‌شود


شهردار سنندج گفت: 48 هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی و انتقال صنوف آلاینده در سنندج اختصاص یافته و دنبال افزایش آن هستیم. 

سیدانور رشیدی اظهار کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی جهان، شهر مسجد و مناره، شهر هنرمندان و نام آوران بزرگ است و بنده به عنوان کسی که در پارلمان محلی چندین دوره حضور داشته و الان در جایگاه اجرایی قرار گرفته ام سعی کردم بسیاری از برنامه‌ها را که به عنوان دغدغه در شوراهای دوره‌های قبل و این دوره مطرح شده دنبال و زمینه تحقق و عملیاتی کردن آن را فراهم سازم.

شهردار سنندج تصریح کرد: 48 هکتار زمین برای احداث شهرک صنفی و انتقال صنوف آلاینده در سنندج اختصاص یافته دنبال افزایش آن هستیم تا صنوف آلاینده را به این نقطه انتقال دهیم.رشیدی عنوان کرد: سال گذشته در مجموعه شهرداری سنندج با همراهی خوب شوراها و همدلی و نگاه ویژه استاندار سختکوش و معاونین همراه‌شان توانستیم در راستای خدمت به مردم و کسب رضایتمندی آنها گام‌های خوبی برداریم.

وی عنوان کرد: بیش از یک میلیون و 560 هزار متر مربع آسفالت و بیش از 180 هزار مترمربع پیاده راه سازی در شهر سنندج طی سال گذشته انجام شد و این روند با قدرت امسال نیز در حال انجام است.

شهردار سنندج در ادامه با بیان اینکه شهرداری الکترونیک در شهرداری سنندج انجام شده و مردم در حال استفاده آن هستند، عنوان کرد: پروژه شهرداری الکترونیک به صورت 100 درصدی انجام شده و همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شده است.
به گفته شهردار سنندج، در همه شاخص‌ها روند رو به رشد داشته‌ایم، روکش آسفالت، توجه به نقاط حاشیه، بوستان های بزرگ و کوچک مقیاس، معابر و غیره گام های توسعه ای خوبی برداشته شده است.

رشیدی با اشاره به اجرا و بهره‌برداری از چندین پارک بزرگ و کوچک مقیاس در سطح شهر، افزود: اجرای پارک‌های 36 هکتاری پیرچنار، 20 هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و20 پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال در حال اجراست و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل آنها تا پایان سال عمرانی باشیم.شهردار سنندج افزود: با تجاربی که از دوره شورایی داشتیم توانستیم گام‌های توسعه ای خوبی در صحنه اجرا برداریم البته ادعا نداریم همه کارها انجام شده است؛ اما ادعا می‌کنیم هرچه در توان داشته‌ایم را در طبق اخلاص گذاشته و این روند را با گام های جهادی با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه نیروی انسانی پر تلاش و متخصص ادامه خواهیم داد.

رشیدی با بیان اینکه طی 11 سال گذشته یک دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی شهر سنندج اضافه نشده است به اقدامات انجام شده در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی سنندج اشاره کرد و گفت: در سال 91 شهر با بیش از ۱۸۰ دستگاه اتوبوس اداره می‌شد الان شهر با 20 دستگاه اتوبوس اداره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان حمل نقل شهری به عنوان یک ضرورت مهم در این دوره مورد توجه قرار گرفت و با تلاش‌های انجام شده در شرایط بد اقتصادی توانستیم سهم شهرداری را برای خرید 20 دستگاه را پرداخت کنیم اما تاکنون تحویل داده نشده است.
شهردار سنندج اضافه کرد: در قالب این برنامه 230 دستگاه تاکسی در شهر سنندج از اواخر بهمن سال 1401 تاکنون نوسازی شده است.

رشیدی اضافه کرد: با اقدامات حقوقی مؤثر مجموعه اداره حقوقی شهرداری سنندج و با همراهی دستگاه قضا در راستای احقاق حقوق عامه و بیت‌المال هزار میلیارد تومان حکم قضایی به نفع شهرداری صادر شد.

وی به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در سنندج هم گریزی زد و گفت: رونمایی از 6 هزار میلیارد تومان پروژه‌ها سرمایه‌گذاری که با نگاه کارشناسی و با توجه به ظرفیت‌های شهر سنندج تدوین شده است به زودی انجام خواهد شد.

شهردار سنندج اضافه کرد: معتقدیم شهر را همه با هم باید بسازیم در راستای تحقق اهداف و توسعه شهر نگاه به همراهی و همدلی و حضور نخبگان و فرهیختگان داریم و استفاده از این ظرفیت را همواره مورد تاکید و توجه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: این جهش تولید فقط به تولیدات در بخش صنعت خلاصه نمی‌شود این جهش باید در حوزه فرهنگ و غیره باید شکل بگیرد همه با هم در این راستا باید پای کار باشیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85155