کد خبر : 85159
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : استان‌ها

پایانه مسافری برکت مرز مهران آماده حضور زوار اربعین است

"سید زاهدین چشمه خاور" روز پنجشنبه  با اشاره به آمادگی پایانه مسافربری برکت در مرز مهران برای استقبال و جابجایی از زوار اربعین حسینی سال جاری، اظهار کرد: این پایانه در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار روزانه گنجایش ورود و خروج بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس را دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس تمهیدات انجام شده در ایام اربعین حسینی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس کار جابجایی زوار از پایانه برکت به اقصی نقاط کشور انجام دهند، ابراز کرد: با توجه به حجم مسافران و پیش بینی افزایش دمای هوا در ایام اربعین، اقدامات لازم در این پایانه در راستای رفاه حال زوار از جمله ایجاد سایه بان، برپایی موکب، اسکان موقت و استراحت زوار و تامین آب خنک انجام شده است.

چشمه خاور در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش مدیریت ترافیک در پایانه برکت مرز مهران، اظهار کرد: در این رزمایش چگونگی گردش ترافیکی ناوگان اتوبوسی در ایام اربعین حسینی، نحوه ورود و خروج ناوگان اتوبوسی برای پیاده‌ و سوار کردن زائران در پایانه برکت اجرا شد.

وی با بیان اینکه این رزمایش با حضور نمایندگان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های کشور برگزار شد، افزود: این رزمایش با هدف اجرای اقدامات موثر برای روان‌سازی ترافیک در پایانه برکت و برنامه‌ریزی جامع برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با استفاده از ناوگان اتوبوسی به نقاط مختلف کشور انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با بیان اینکه با هماهنگی‌های لازم با پلیس راه تمهیدات امنیتی لازم برای برای تسهیل در تردد زائران اربعین فراهم شده است، گفت: مقرر شده استان هایی از جمله قم، اصفهان و تهران که تعداد زائر بیشتری برای تردد از مرز مهران دارند، بیشترین میزان اتوبوس را به این مرز در ایام اربعین اعزام کنند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام افزود: با هماهنگی پلیس راه نیز برای برطرف کردن مسائل و مشکلاتی که سال های گذشته در حوزه مدیریت سفر، ناوگان مسافری و مدیریت ترافیک وجود داشت با هماهنگی همه دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل اربعین، اقدامات لازم انجام شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85159