کد خبر : 85169
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : جامعه

آموزش و پرورش استان مرکزی نیروی مکفی در اختیار ساوه قرار دهد

مهدی الیاسی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش ساوه، اظهار کرد: هرچند وزارت آموزش و پرورش در جریان استخدام‌ها نیروهایی جدیدی را بکار گرفته اما طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان، ساوه همچنان شاهد کمبود نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: به منظور ارایه خدمات آموزشی کیفی لازم است که اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی از هم‌اکنون در خصوص تخصیص نیروی مکفی با توجه به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین در خصوص تامین اراضی مورد نیاز احداث مدارس جدید نیز گفت: هرچند سال گذشته هشت قطعه زمین دولتی برای احداث مدارس تخصیص داده شده است اما راه و شهرسازی باید به دلیل فقر شدید زیرساخت‌های آموزشی مجددا در خصوص اراضی در اختیار نهادهای دولتی که طی ۱۰ سال گذشته اقدامی برای ساخت آنها انجام نشده، تصمیم گیری کند.

رئیس آموزش و پرورش ساوه هم با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در قالب طرح شهید محمودوند، ۱۱۰ آموزگار و معلم حق التدریسی بکار گرفته شد، افزود: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش از مهرماه سال جاری اجازه بکاری‌گیری این نیروها وجود ندارد.

مصطفی قربانی یادآور شد: در صورت حذف این نیروها ساوه دوباره دچار مشکلات عدیده در تامین نیرو می‌شود و شهرستان به دنبال اخذ بکاری‌گیری مجدد طرح شهید محمودوند است.

وی در خصوص تامین اراضی مورد نیاز احداث مدارس جدید نیز گفت: هم‌اکنون شاخص فضای آموزشی ساوه برای هر دانش‌آموز سه متر مربع است که این میانگین از شاخص پنج متر مربع استانی و هشت متر مربع کشوری به ترتیب ۲ متر و پنج متر کمتر است.

قربانی گفت: با احداث مدارس جدید در هشت قطعه زمین تخصیصی در سال گذشته از سوی دولت، این شاخص به حدود چهار متر مربع می‌رسد که لازم است مجدد اراضی جدیدی به آموزش و پرورش تخصیص داده شود.

همکاری دستگاه‌های ذیربط در بازگشت بازماندگان از تحصیل به مدارس، رفع مشکلات ثبت نام دانش آموزان اتباع، تخصیص بودجه توسط شهرداری به طرح های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش، تخصیص بیلبورد تبلیغاتی، احداث مدرسه قرآنی و اخذ مجوز هیات امنایی آن و تولید لباس فرم مدارس توسط هنرستان‌ها از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این شورا بود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85169