کد خبر : 85175
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : ایران و جهان

پوتین در دیدار اسد:

اوضاع خاورمیانه در حال وخامت بیشتر است

ولادیمیر پوتین در دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور روسیه که شامگاه چهارشنبه سوم مردادماه 1403 در مسکو انجام شد، همچنین بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی مسکو – دمشق تأکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ در راستای توسعه مناسبات دوجانبه در بخش اقتصادی هم چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای وجود دارد و ما فرصت داریم که درباره کل روابط خود صحبت کنیم.

اعتماد متقابل سوریه و روسیه

اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار گفت: سفر امروز همزمان با سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دمشق و مسکو صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ در طول دهه‌های گذشته، سوریه و روسیه آزمون‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند و البته، شاهد فرآیندهای تغییرات پیچیده در داخل کشورهای ما بوده است. با این حال، روابط بین کشورهای ما سطح اعتماد خود را حفظ کرده است و این نشان دهنده بلوغ مردم کشورهای ما است.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: با توجه به تمام رویدادهایی که امروز در کل جهان و در منطقه اوراسیا در حال رخ دادن است، نشست امروز ما برای بحث در مورد تمام جزئیات این رویدادها، برای بحث در مورد چشم اندازها و سناریوهای احتمالی بسیار مهم به نظر می‌رسد.

در همین حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد: رؤسای جمهور روسیه و سوریه، پس از مذاکرات شامگاه چهارشنبه در کرملین، هیچ سندی را امضا نکردند و این دیدار بدون امضای اسناد انجام شد.

پیش از این، رؤسای جمهور روسیه و سوریه در 15 مارس 2023 (اسفند 1401) در کرملین با یکدیگر دیدار کرده بودند. مذاکرات آنها سه ساعت به طول انجامید.

به نوشته خبرگزاری تاس،‌ پوتین و اسد در 23 مارس سال 2024 (فروردین 1403) نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. اسد در آن تماس تلفنی، حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد که شهروندان سوری در درد و غم مردم روسیه شریک هستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85175