کد خبر : 85190
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : فرهنگی

معاون وزیر:

32 هزار کلاس درس در دولت سیزدهم احداث شد

اختصاص ردیف ملی 100 درصد برای طرح‌های نوسازی مدارس همدان

حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی پروژه‌های نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در دوران دولت سیزدهم 32 هزار کلاس درس احداث و تحویل داده شد، اظهار کرد: ردیف ملی برای اجرای طرح‌های نوسازی مدارس در استان همدان 100 درصد دیده شده است.

وی همچنین افزود: مولدسازی در استان همدان رشد زیادی نداشته و نیازمند تسریع در کار است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: برای استخر آموزش‌وپرورش فامنین دو سال اعتبار درنظر خواهیم گرفت تا زودتر به نتیجه برسد.

خان‌محمدی افزود: علاوه‌بر اینکه اعتبارات سرویس بهداشتی مدارس در این استان دو برابر می‌شود، ردیف محرومیت‌زدایی نیز از ملی به استانی انتقال یافت و اعتبارات آن باید حتماً در مناطق محروم هزینه شود.

* ضرورت احداث مجتمع آموزشی در شهرک پرواز و کوی فردوس

نایب‌اول رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: شهرک پرواز و کوی فردوس همدان به‌لحاظ مجتمع آموزشی نیازمند توجه جدی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: لازم است تا در شهرک پرواز دو مجتمع آموزشی دخترانه و پسرانه شروع به ساخت شود.

وی تکمیل استخر فامنین را یک ضرورت دانست و گفت: گاهی در مراکز استان‌ها کمبود مدرسه داریم و شاهد شیفت‌بندی مدارس هستیم.

دیگر نماینده همدان و فامنین در مجلس نیز در این نشست گفت: نسبت به وضعیت کلی کشور، وضعیت مدارس ما بد نیست، اما انتظار بیشتر از این‌ها است.

عباس صوفی اظهار کرد: مدارس شهرستان فامنین کم‌برخوردارتر از شهرستان همدان است که باید بیشترِ توجه به این شهرستان باشد تا شکاف امکاناتی کمتر شود.

فرماندار همدان نیز در این نشست ابراز کرد: 100 کلاس در ناحیه دو همدان ناایمن و قدیمی هستند و در این رابطه 20 درصد اعتبارات استانی شهرستان همدان را برای آموزش‌وپرورش و نوسازی مدارس شهرستان قرار دادیم که کم‌سابقه است.

مسلم مخفی کُند بودن سرعت اجرای پروژه‌ها را یکی از ایرادات اجرای پروژه در همدان دانست و افزود: باید طرح‌های مرتبط با نوسازی مدارس با سرعت بیشتری پیگیری شود.

* فامنین نیازمند یک مجمتع آموزشی شبانه‌روزی است

فرماندار فامنین نیز در این نشست ساختمان‌های آموزشی فرسوده در فامنین را نگران‌کننده دانست و گفت: استخر فامنین و ساخت یک مدرسه شبانه‌روزی یک ضرورت برای این شهرستان است.

سیدروح‌الله حسینی افزود: عدم نیازسنجی در روستاها باعث برخی مشکلات شده که نیازمند مدیریت است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85190