کد خبر : 85838
تاریخ : 1403/5/29
گروه خبری : استان‌ها

استاندار ایلام:

بیش از یک میلیون و 683 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

«حسن بهرام‌نیا» در نشست ستاد ویژه اربعین استان در مهران با اشاره به آخرین آمار تردد از مرز مهران، اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و 240 هزار و 877 نفر از مرز مهران خارج و 432 هزار و 717 نفر نیز از طریق این مرز به کشور وارد شده‌اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای روز جاری تا ساعت 13 امروز نیز در مجموع 128 هزار و 983 نفر در مرز مهران تردد داشته‌اند که از این تعداد 70 هزار و 857 نفر از کشور خارج و 58 هزار و 126 نفر وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اربعین حسینی در مرز مهران فراهم است، خاطرنشان کرد: تردد در مرز مهران روان است و با هماهنگی‌های انجام شده نیز بیش از 600 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار از پایانه مسافربری برکت(شهید رئیسی) مرز مهران به نقاط مختلف کشور مستقر شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: آمارها گویای این است که طی روزهای آینده ورود زوار به مرز مهران با تعداد خروج از مرز به یک توازن خواهد رسید و پیش بینی می‌شود که تعداد زائرین متردد از مرز مهران در روزهای آینده به بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر برسد.

پارک 150 هزار خودرو در شهر مهران

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از 150 هزار خودرو در شهر مهران و پارکینگ‌های بزرگ اربعین و خصوصی پارک شده است، گفت: همکاران مجموعه انتظامی به صورت 24 ساعته و در گرمای هوای مهران مشغول خدمات‌رسانی به زوار هستند.

سردار « جمال سلمانی» با بیان اینکه وضعیت ترافیک با تدابیر پلیس در مهران بسیار منظم‌تر از سال‌های گذشته است، ابراز کرد: یک هزار و 222 دستگاه خودروی رها شده در شهر مهران که موجب ایجاد اخلال در ترافیک شهر مهران می‌شدند، توسط پلیس جابجا و به پارکینگ‌های سطح شهر منتقل شدند.

وی با بیان اینکه میدان اربعین با حضور دستگاه انتظامی ساماندهی شده و نهایت همکاری با موکب‌داران مستقر در این میدان انجام شد، افزود: موکب‌ باید به اندازه کافی در مسیر بازگشت زوار فراهم شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85838