کد خبر : 85839
تاریخ : 1403/5/29
گروه خبری : استان‌ها

مزیت‌های مرز باشماق برای تردد زائران اربعین چیست؟

امسال برای سومین سال متوالی مرز باشماق میزبان زوار اربعین حسینی است، مرزی که زمینه یک تردد آسان و راحت در آن فراهم است.
سال 1401 مرز باشماق جز مرزهای تردد زائران اربعین به کربلای معلی اعلام شد و در همان سال بیش از 30 هزار زائر از این مرز تردد داشتند.
در سال گذشته نیز که برخی مشکلات و کمبودها برطرف شد، مورد بیشتر استقبال زائران قرار گرفت و تعداد زائران عبوری از این مرز به بیش از 150 هزار نفر افزایش یافت.
هوای بهاری باشماق در دل تابستان
براساس اعلام مسوولان استانی و کشوری، امسال زمینه تردد بیش از 500 هزار زائر در مرز باشماق فراهم شده است و زوار با کمترین مشکل ترافیکی و سختی ناشی از گرمای هوا می‌توانند از این مرز تردد کنند.
هوای کردستان و مرز باشماق به نسبت دیگر مرزهای تردد زوار حدود 15 تا 20 درجه خنک‌تر است و این می‌تواند بهترین انگیزه برای تردد زائران از این مرز باشد.
دلربایی وحدت شیعه و سنی در کنار طبیعت زیبای زریبار
وجود حدود 30 موکب در مسیر زوار تا مرز باشماق و پذیرایی از زائران هم به نوعی زمینه‌ساز تسهیلگری و مایه آسایش زوار اربعین است که به همت اهل تسنن و تشیع استان کردستان برپا شده است.
وجود طبیعت بکر و جنگلی در مسیر و همچنین دریاچه زیبای زریبار مریوان به عنوان نگین آبی غرب کشور خود مشوق خوبی برای تردد زائران از مرز باشماق است که در مسیر اصلی این مرز قرار گرفته است.
تا سلیمانیه رایگان بروید
ایجاد پارکینگ‌هایی با قیمت‌های کم، محل اسکان زائران و فراهم‌کردن وسیله ایاب و ذهاب از پارکینگ‌ها تا مرز از دیگر مزایای تردد از مرز باشماق است که به همت مسوولین و مردم بومی فراهم است.
جدای از اینکه حمل‌و نقل زائران از مرز باشماق تا سلیمانیه به صورت رایگان انجام می‌شود در سلیمانیه اقلیم کردستان هم موکب اهل سنت طریقه کسنزانی نقشبندیه در اختیار ستاد اربعین کردستان قرار دارد که زمینه اسکان 25 هزار نفر را دارد.
با وجود چنین مزیت‌هایی که اعلام شد، قطعا زائرینی که یک بار از مرز باشماق تردد داشته باشند، برای سال‌های بعد نیز این مرز را برای سفر به کربلا انتخاب خواهند کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85839