کد خبر : 85883
تاریخ : 1403/5/31
گروه خبری : استان‌ها

برداشت 25 هزار تن محصول خربزه از زمین‌های کشاورزی دهلران

جلال یوسفی در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای فصل کاشت تاکنون 630 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت خربزه رفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل کاشت به 700 هکتار افزایش یابد.

وی افزود: با وجود مطلوب شدن نسبی شرایط آبی، کشاورزان این شهرستان در طول سال‌های متمادی با برخورداری از دانش و علم کافی در حوزه تولید خربزه، محصول با کیفیتی را تولید می‌کنند که از این میزان سطح کشت شده در حوزه شهرستان، به طور میانگین از هر هکتار 35 تن خربزه برداشت می‌شود که انتظار می‌رود در سال جاری 25 هزار تن محصول تولید و روانه بازار داخلی در سطح کشور و بخشی از آن نیز به کشورهای عراق و ترکیه صادرات شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: از آنجا که بازار فروش و قیمت محصول، تعیین‌کننده میزان کشت و تولید محصول است، به‌دلیل تقارن برداشت و عرضه محصول خربزه با فصل تابستان از بازار مصرف پررونقی برخوردار بوده و امسال همین امر باعث شده انگیزه کشاورزان در افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

یوسفی با اشاره به اینکه ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع نیاگارا، راک، دیسکاوری است افزود: اشتغال‌زایی به ازای هر هکتار، 40 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فصل کاشت، داشت و برداشت ایجاد می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85883