کد خبر : 85944
تاریخ : 1403/6/3
گروه خبری : استان‌ها

11000 سند تک‌برگ برای املاک دولتی استان همدان صادر شده است

حسن پیمانی روز شنبه اظهار کرد: تک‌برگ کردن اسناد دفترچه‌ای املاک دولتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بود که با تهیه نقشه‌های آماری همه اسناد دولتی به‌صورت تک‌برگ صادر شد تا مشکلاتی همچون زمین‌خواری افراد سودجو برطرف شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح، 11 هزار سند تک‌برگ برای املاک دولتی استان همدان صادر شده است و حالا هیچ سند املاک دفترچه‌ای نداریم و با کاهش تعداد معارضان، دیگر دستگاه‌های دولتی مشکلی در رابطه با مالکیت ساختمان‌ها نخواهند داشت.

پیمانی عنوان کرد: تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضائی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی، از مهم‌ترین اهداف و مزایای صدور سند تک‌برگی برای اراضی دولتی است.

وی تأکید کرد: قسمتی از برنامه مولدسازی در سال‌های 1398 و 1399 در استان همدان اجرا و با فروش املاک مازاد دولت، سرمایه جدید برای استان تأمین شد؛ اما از اوایل سال 1400 روش‌های مختلفی در موضوع مولدسازی مطرح شد، به‌طوری که استفاده از اعتبار حاصل از فروش املاک برای هزینه‌های جاری ممنوع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: هم‌اینک موضوعاتی همچون تهاتر برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان مطرح شده و چند پروژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در این زمینه در دست ساخت است.

وی ادامه داد: این طرح کمک بسیار بزرگی برای دولت است و از این طریق می‌توان دارایی‌های مازاد را در ازای طلب پیمانکاران به پروژه‌های کارآمد تبدیل کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85944