کد خبر : 85951
تاریخ : 1403/6/3
گروه خبری : استان‌ها

افتتاح 62 طرح عمرانی با 4000 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

مجتبی فیض‌الهی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها، ابراز کرد: در شهرستان بهار با افتتاح این طرح‌ها برای 50 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دولت عملیات اجرایی 24 پروژه با اعتبار 300 میلیارد ریال آغاز خواهد شد، ادامه داد: در حوزه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سه پروژه با اعتبار 370 میلیارد ریال، جهاد کشاورزی 6 طرح با اعتبار 570 میلیارد ریال، ورزش و جوانان یک پروژه با اعتبار 270 میلیارد ریال و شبکه بهداشت و درمان یک پروژه با اعتبار 100 میلیارد ریال اجرا خواهند شد.

فرماندار شهرستان بهار دیگر طرح‌های اجرایی هفته دولت را افتتاح هفت پروژه شهرداری مهاجران با اعتبار 77 میلیارد ریال، صنعت، معدن و تجارت دو طرح با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پنج پروژه با اعتباری 800 میلیارد ریال، مخابرات و ارتباطات هشت پروژه با اعتبار 53 میلیارد ریال و منابع طبیعی و آبخیزداری دو پروژه با اعتبار 15 میلیارد ریال خواند.

وی تصریح کرد: افتتاح چهار پروژه در بهزیستی با اعتبار 37 میلیارد ریال، بخشداری مرکزی پنج پروژه با اعتبار 16 میلیارد ریال، گازرسانی پنج پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال، برق 11 پروژه با 600 میلیارد ریال، نوسازی مدارس یک پروژه با اعتبار 65 میلیارد ریال و امور عشایری یک پروژه با اعتبار یک میلیارد ریال، از دیگر طرح‌های اجرایی در هفته دولت است.

فیض‌الهی تأکید کرد: پروژه‌های کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن شهر لالجین، افتتاح روکش آسفالت لالجین- کوریجان، افتتاح استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی بانوان شهر بهار، افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستای سیمین، کلنگ‌زنی کارخانه تولید بتن شهر لالجین، افتتاح مدرسه چهارکلاسه روستای وهنان، افتتاح واحدهای پرورش ماهی و واحدهای تولیدی بستنی، صنایع چوب و هگمتان تهویه، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز و افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: شهرستان بهار سهم مطلوبی از اعتبارات را برای طرح‌های هفته دولت به خود اختصاص داده و هدف اصلی این طرح‌ها کمک به رفع مشکلات و افزایش رضایتمندی مردم است.

شهرستان بهار در فاصله 15 کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

به گفته استاندار همدان یک‌هزار و 92 طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که 971 پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی 121 پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد 971 پروژه قابل افتتاح در سطح استان، 824 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 48 هزار و 580 میلیارد ریال و 147 طرح اقتصادی با اعتباری بیش از 38 هزار و 670 میلیارد ریال، افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده 87 هزار و 250 میلیارد ریال است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85951