کد خبر : 85990
تاریخ : 1403/6/5
گروه خبری : جامعه

افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید فویل آلومینیومی غرب کشور در رزن


علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: کارخانه تولیدات ورق و فویل آلومینیومی شهرستان رزن به‌عنوان یکی از چهار کارخانه بزرگ فویل آلومینیومی سطح کشور و بزرگ‌ترین کارخانه فویل آلومینیومی غرب کشور بوده که از اوایل سال گذشته راکد و تعطیل شده بود.
وی با بیان اینکه با پیگیری مسئولین و واگذاری آن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دیگر دوباره این واحد صنعتی بزرگ و شاخص شهرستان رزن احیا شده و با اعتباری افزون‌بر 6 هزار و 600 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود و به چرخه تولید بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این واحد صنعتی سالانه 40 هزار تُن ورق و فویل آلومینیومی در این شهرستان تولید خواهد شد.
غفاری‌آثار با اشاره به اینکه با احیا و بازگشت به چرخه تولید این واحد صنعتی برای 200 نفر در این واحد اشتغال ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این امر موجب مرتفع شدن نیاز کشور به محصول فویل آلومینیومی خواهد شد؛ ضمن اینکه این واحد صنعتی پیش از تعطیلی به بیش از 13 کشور دنیا ازجمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه محصولات خود را صادر می‌کرد.
وی همچنین افزود: علاوه‌بر این پروژه تعداد سه پروژه دیگر نیز شامل واحد تولید قطعات لاستیک، تولید کود و سم و تولید محصولات بتنی در حوزه صمت این شهرستان در هفته دولت قابل افتتاح بوده که طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسند.
غفاری‌آثار اضافه کرد: رزن جزء شهرستان‌های صدر استان است که در هفته دولت 77 پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتباری افزون‌بر 10 هزار و 500 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85990