کد خبر : 86017
تاریخ : 1403/6/6
گروه خبری : جامعه

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان مطرح کرد:

بهره‌برداری از 123 کلان‌پروژه جهت ارتقای شبکه برق استان همدان

امکان تعامل دوسویه و رسیدگی سریع برای اداره برق و مشتریان در نرم‌افزار برق من/ دریافت پاداش 23 میلیارد تومانی مشترکان خوش‌مصرف همدانی


علی سهرابی‌بیدار عصر روز دوشنبه پنجم شهریورماه طی نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت توزیع برق برگزار شد، اظهار کرد: در استان 19 هزار و 504 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف داریم و 19 هزار و 560 دستگاه با ظرفیت دو هزار و 494 مگاولت‌ آمپر، پست منصوبه وجود دارد.
سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در استان به بیش از 830 هزار مشترک در پنج تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و سایر مصارف خدمت‌رسانی می‌کنیم، عنوان کرد: لازم است کل شبکه و ملزومات آن را در کنار شبکه روشنایی معابر پایش کرده و اشکالات را رفع کنیم تا شبکه پایدار بماند.
وی افزود: درحال حاضر تمام مناطق شهری و روستایی ما که شامل یک‌هزار و 74 روستا است، صددرصد از نعمت برق برخوردار هستند.
سهرابی‌بیدار گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون 123 کلان‌پروژه‌ با اعتباری بالغ‌بر پنج هزار و 712 میلیارد و 60 میلیون ریال به‌منظور حفظ و ارتقای شبکه برق استان، به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان ضمن بیان اینکه پروژه‌ها بنا به ضرورت و جهت توسعه شهرستان‌ها درنظر گرفته شده است، به تعداد پروژه‌ها و اعتبار آن‌ها به تفکیک شهرستانی پرداخت و اظهار کرد: از این تعداد پروژه 19 عنوان با اعتباری بالغ‌بر 594 میلیارد و 395 میلیون ریال در شهرستان همدان، 21 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 138 میلیارد و 150 میلیون ریال در ملایر، 9 پروژه با اعتبار 362 میلیارد و 50 میلیون ریال در نهاوند، 10 پروژه با اعتبار 583 میلیارد و 295 میلیون ریال در تویسرکان، 11 پروژه با اعتبار 275 میلیارد و 968 میلیون ریال در اسدآباد، 11 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 519 میلیارد و 912 میلیون ریال در بهار، 11 پروژه با اعتبار 253 میلیارد و 430 میلیون ریال در کبودراهنگ، 10 پروژه با اعتبار 486 میلیارد و 379 میلیون ریال در رزن، 11 پروژه با اعتبار 329 میلیارد و 630 میلیون ریال در فامنین و 10 پروژه با اعتبار 168 میلیارد و 851 میلیون ریال در درگزین به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌ها در هفت حوزه مختلف اجرا شده‌اند، تأکید کرد: در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های شهری و روستایی 24 کلان‌پروژه با اعتبار یک‌هزار و 700 میلیارد و 891 میلیون ریال، برای به‌وجود آوردن قدرت مانور به‌منظور ایجاد قابلیت جابه‌جایی، هشت پروژه با اعتباری بالغ‌بر 139 میلیارد و 380 میلیون ریال، در حوزه پروژه‌های سرمایه‌ای پیک‌سایی 11 پروژه با اعتبار دو هزار و 324 میلیارد و 585 میلیون ریال، تعویض کنتور 10 پروژه با اعتبار 157 میلیارد و 150 میلیون ریال و توسعه و احداث شبکه 24 کلان‌پروژه با اعتبار 795 میلیارد و 815 میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: برای روشنایی معابر در قالب 11 پروژه، اعتبار 330 میلیارد و 33 میلیون ریال و جهت نصب انشعابات عادی در قالب 12 کلان‌پروژه، 264 میلیارد و 565 میلیون ریال هزینه شده است.
این مقام مسئول افزود: در بخش نیرورسانی به مشترکین جدید در همه شهرستان‌های سطح استان، یک‌هزار و 305 میلیارد و 126 میلیون ریال هزینه شده است.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در مجموعه صنعت برق تمام همت و سعی خود را داریم تا با اجرای پروژه‌ها بتوانیم شبکه پایداری را ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما به دنبال توزیع برقی مطمئن، پایدار و سپس افزایش رضایت مردم هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان تأکید کرد: متعهد به کاهش تلفات انرژی هستیم و هدررفت انرژی ما هم‌اکنون زیر 10 درصد است که به دنبال کاهش آن نیز هستیم.
وی افزود: براساس طرح چاوش توسط کنتورهای الکترونیکی، مشکلات را پیدا کرده و ضعف برق را رفع می‌کنیم؛ البته مراجعه و اعلام مردم درخصوص ضعف برق نیز مد نظر است.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف برق از طریق همه بسترهای اطلاع‌رسانی پیگیری داشته‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه در این خصوص شاهد نتایج خوبی بوده‌ایم؛ البته در زمان اوج مصرف مدیریت مصرف کمک شایانی به ما خواهد کرد.
* یکی از محورهای راهبردی اداره برق پیش رفتن به سمت هوشمندسازی است
وی درخصوص بخش آموزش همکاران تصریح کرد: ما به دنبال رویکردهای افزایش اثربخشی آموزشی و افزایش ضریب ایمنی تأسیسات با هوشمندسازی هستیم و یکی از محورهای راهبردی ما پیش رفتن به سمت هوشمندسازی است.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه برون‌سپاری فعالیت‌ها مد نظر است، ابراز کرد: سعی شده همه اموری که این قابلیت را دارند، برون‌سپاری شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات به مردم به‌صورت غیر حضوری و استفاده از نرم‌افزارهایی مانند برنامه برق من هستیم، تأکید کرد: در چنین برنامه‌هایی تعامل دوسویه برای ما و مشتریان امکان‌پذیر است و با این طریق نیاز به حضور فیزیکی مردم نیست.
وی با بیان اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار و تأمین و عرضه برق در قالب رویکرد اقتصادی مأموریت شرکت برق استان بوده و در این راستا چهار محور راهبردی تعریف شده است، افزود: هوشمندسازی در سه بخش شبکه، رؤیت‌پذیری کنتورها و کنترل‌پذیری فرایندها، پیگیری می‌شود.
این مقام مسئول افزود: هم‌اکنون در تمام شبکه استان 450 نقطه قطع دیسپاچینگ فعال بوده که قابل رؤیت از راه دور است.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه مشتری‌مداری و تعامل با مشتریان مد نظر ما است، اذعان کرد: چشم‌انداز شرکت برق برای سال 1407 این است که جزء سه شرکت برتر توزیع برق کشور باشد.
* پایش 215 نقطه شهری با کنترل از راه دور
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان تصریح کرد: هم‌اکنون 215 نقطه داخل شهر شامل 50 پست زمینی، پایش و کنترل از راه دور شده‌اند که در مانیتورینگ‌های ما قابل رؤیت است.
سهرابی‌بیدار با عنوان اینکه در اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه درمجموع 483 نقطه داریم و سایر نقاط مانند بیابان‌ها و صحراها نیز قابل رؤیت و کنترل از راه دور هستند، تصریح کرد: به‌منظور رسیدگی سریع، حدود صددرصد مشترکین سنگین ما رؤیت‌پذیر شدند و بخش قابل ملاحظه‌ای از این مشترکین (حدود 70 تا 80 درصد) کنترل‌پذیر هستند.
وی افزود: اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار 813 کیلومتر بوده؛ همچنین پنج هزار و 30 اصله پایه در معابر سطح شهرها و روستاها جابه‌جا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان تأکید کرد: شبکه برق استان همدان به حدی از پایداری رسیده که در شرایط جوی مختلف پایداری خوبی را دارا بوده و علت آن تعویض پایه‌های تیربرق‌های فرسوده با نگاه مدیریت بحران است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه جهت ارتقای بهره‌وری برای هر پروژه پیوست بهره‌وری مد نظر قرار گرفته است، افزود: مطالعه پایلوت بهره‌وری مالی نیز مد نظر قرار گرفته است.
سهرابی‌بیدار با عنوان اینکه سعی داریم در راستای مشتری‌مداری شنونده مشتریان باشیم و این ارتباط نزدیک‌تر شود، اظهار کرد: برق من برای همه امور مانند پرداخت قبوض، اعلام اتفاقات قطعی و سایر موارد، به ما کمک خواهد کرد تا راحت‌تر به آدرس مشتریان دست بیابیم.
* احداث 255 کیلومتر شبکه جدید برق
وی در بخش دیگر سخنان خود به 255 کیلومتر شبکه جدید احداث‌شده برق پرداخت و گفت: همچنین هشت هزار و 890 دستگاه چراغ جدید نصب،13 هزار و 216 چراغ تعویض (به ال‌ای‌دی تغییر یافته) و 17 هزار و 847 دستگاه چراغ ال‌ای‌دی قدیمی در سطح شهر تعویض شده است.
* همدان یکی از استان‌های مستعد تولید برق خورشیدی
سهرابی‌بیدار در بخش دیگر سخنان خود درخصوص تولید برق خورشیدی توضیح داد: استان همدان یکی از نقاط بسیار قابلیت‌دار برای تولید انرژی خورشیدی است و جزء نخستین استان‌هایی هستیم که در آن مزرعه خورشیدی ایجاد شد؛ 11.4 درصد از انرژی خورشیدی کشور در همدان تولید می‌شود.
وی افزود: در این راستا 6 نیروگاه هفت مگاواتی با ظرفیت 46.9 مگاوات، دو نیروگاه دیگر با ظرفیت دو مگاوات و 63 نیروگاه محدود به ظرفیت انشعاب در استان راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اینکه تخمین زده شده 40 درصد مصارف برق خانگی در حوزه سرمایشی است، ابراز کرد: اوج مصرف خانگی در ماه‌های خرداد تا شهریور است و امسال 50 روز با دمای بالا در استان و کشور داشتیم که مصرف برق را افزایش داد.
سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه در تمام کشور سعی بر این بوده تا کمتر برق منازل قطع شود، یادآور شد: در این راستا برنامه‌های مختلفی در حوزه کشاورزی، صنعت، اداری، خانگی و سایر حوزه‌ها اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه برای بخش خانگی در قالب پویش «با انرژی» طرح تشویقی صرفه‌جویی مصرف برق از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد همکاری خوب مردم در مصرف برق خانگی بودیم که خوشبختانه امسال نیز ادامه داشته و تاکنون 280 هزار مشترک مشمول پاداش تا 23 میلیارد تومان شده‌اند و این به‌جز جوایز نفیسی است که اهدا می‌شود.
* اعطای خودرو به مشترکان خوش‌مصرف در سطح کشور
وی با اشاره به اینکه هرماه اهدای یک خودرو برای هر استان قطعی است و درمجموع 300 خودرو به مشترکین خوش‌مصرف در کشور اعطا می‌شود، تصریح کرد: دو مشترک استان برنده 100 میلیون تومان شدند و 18 مورد واجد شرایط جایزه 10 میلیون تومانی هم احراز هویت شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه درصورتی که مشترکین خوش‌مصرف ما مستأجر نیز باشند شناسایی خواهند شد، تصریح کرد: خوشبختانه همدان رتبه خوبی در صرفه‌جویی مصرف برق دارد و امیدواریم از این اوج مصرف برق به سلامت عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در پایان با اشاره به اینکه قطعی برق برنامه‌ریزی‌شده نداشته‌ایم، گفت: قطعی‌های رخ‌داده به‌خاطر فشار وارده به شبکه به‌دلیل میزان بالای مصرف در مناطق بوده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86017