کد خبر : 86018
تاریخ : 1403/6/6
گروه خبری : جامعه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

کلنگ بیمارستان 1000 تختخوابی در همدان با حضور وزیر بهداشت به زمین زده می‌شود

اختصاص 1000 میلیارد تومان بودجه به اصلاح الگوی کشت/ استاندار همدان: در دولت سیزدهم 305 واحد تولیدی به چرخه تولید برگشت

حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری و افتتاح دو واحد تولیدی آریاتوسعه ماندگار نوین و جاویدشیمی کیمیا شهرستان همدان ابراز کرد: برای دولت چهاردهم در تمامی عرصه‌ها آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم فصل جدیدی از کار و تلاش در استان همدان را شاهد باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی و همچنین تبریک هفته دولت به دولت‌مردان جمهوری اسلامی ایران که زحمات آن‌ها همواره قابل تقدیر بوده است، اشاره کرد: شرکت آریاتوسعه ماندگار نوین همدان یکی از شرکت‌های موفق در استان بوده که علاوه‌بر فروش محصولات در سطح کشور، تعامل و ارتباط خوبی با کشور‌های همسایه دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی توسعه فعالیت‌های هر استان را منوط به حضور افراد توانمند و توسعه‌یافته دانست و گفت: در شرایط کنونی هیچ عیبی بزرگ‌تر از فکر و ذهن مخدوش نیست و نیاز است آدم‌هایی در رأس کار‌ها قرار بگیرند که دنبال پیروزی و موفقیت باشند و بتوانند به اندازه وسع و توان خودشان، برای موفقیت استان قدم بردارند.

حاجی‌بابایی یکی از مهم‌ترین ثمرات افتتاح و بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی را ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای جوانان بیان کرد و ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی نیز حامی واحد‌های تولیدی بوده و به لطف خداوند در سطح استان همدان نیز شاهد رشد و توسعه واحد‌های تولیدی هستیم که این اقدامات برای مردم برکات فراوانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) درخصوص همدان این نگاه را دارند که عصاره تاریخ کشور در این شهر جمع شده است، عنوان کرد: مردم همدان نیز ریشه فرهنگی، تمدنی و اسلامی داشته و در مناصب بسیار مهم هم شاهد حضور شخصیت‌های بسیار بزرگ از این استان هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر استاندار و فرماندار همدان بابت پیگیری‌های صورت‌گرفته در خصوص راه‌اندازی و احیای واحد‌های تولیدی، خاطرنشان کرد: از زحمات دکتر عباس صوفی، دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی که با جدیت به دنبال حل مشکلات حوزه انتخابیه هستند نیز صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

حاجی‌بابایی از پیگیری برای راه‌اندازی راه‌آهن مسیر همدان به زنجان خبر داد و افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که درحال پیگیری آن هستیم، تکمیل اتوبان‌ها و راه‌های منتهی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که همواره در انعکاس اقدامات دولت و مجلس نقش مؤثری داشته‌اند، عنوان کرد: مجدداً از همه خبرنگاران و اهالی قلم می‌خواهم که پیگیر مسئله فرودگاه همدان باشند؛ چراکه ما همانند اکسیژن به فرودگاه در این استان نیاز داریم و باید هرچه سریع‌تر بتوانیم در این خصوص به اهداف مد نظر برسیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی فعال در سطح استان همدان نیاز اساسی به نیروی کار دارند، ابراز کرد: نیاز است که در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه‌های استان به مردم انجام شود؛ چراکه برخی‌ها تصور اشتباهی در مورد واحد‌های تولیدی دارند و احساس می‌کنند که کار در این‌گونه شرکت‌ها بسیار سخت بوده و یا موقت است.

حاجی‌بابایی ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور را از مهم‌ترین مصادیق جهاد تبیین دانست و گفت: همواره در مجلس شورای اسلامی تلاش کرده‌ام به کسی حمله و اهانت نکنم و همکارانم بنده را به‌عنوان یک فرد منتقل‌کننده انرژی‌های خوب و مثبت می‌شناسند.

* تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری در همدان یک ضرورت است

استاندار همدان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت و همچنین تبریک فرا رسیدن هفته دولت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان همدان بازگشت 305 واحد تولیدی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی به چرخه تولید بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به جهانی شدن هگمتانه به‌عنوان یکی از آثار تاریخی و ماندگار استان همدان، خاطرنشان کرد: همواره به مسئله تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری توجه داشته‌ایم که در این زمینه افزایش راه‌های مواصلاتی و اصلاح و بهسازی مسیر تردد به غار علیصدر از‌جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه استانداری همدان در دولت سیزدهم براساس نقشه راه تمامی فعالیت‌های خود را انجام داده است، عنوان کرد: همواره در این مسیر رهنمود‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار داده و در حوزه اقتصاد و تولید نیز با این تفکر اقداماتی را انجام دادیم که بیشترین اولویت ما در حوزه کشاورزی بوده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در زمینه اصلاح الگوی کشت نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، بیان کرد: در این خصوص سازمان جهاد کشاورزی در حوزه تحقیقات و پردیس فناوری نقشه راه 25 ساله را تنظیم کردند و در سایر حوزه‌ها مانند باغبانی، گلخانه، دام و طیور نیز بر همین منوال قدم برداشته‌ایم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم میزان جوجه‌ریزی در این استان بین یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 300 قطعه بود، ادامه داد: به لطف خداوند متعال توانستیم در این زمینه نیز این آمار را به چهار هزار و 500 قطعه برسانیم که میانگین آن در هر روز بین 80 تا 120 تُن است و مازاد تولید نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم در استان را ورود به موضوع گوشت قرمز دام سبک و سنگین دانست و گفت: در این زمینه توانستیم به افزایش عرضه نیز برسیم و درخصوص توزیع مرغ هم از یک‌سال گذشته تاکنون افزایش قیمتی نداشتیم.

استاندار همدان از توسعه شهرک‌های صنعتی در سطح شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: حمایت از واحد‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در کشور دستاورد‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، افزایش ثبات امنیتی است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه وزیر سابق کشور درخصوص مسائل و مشکلات موجود در استان همدان حمایت‌های خوبی را داشته است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دولت وفاق ملی شکل گرفته است و وزیر کشور نیز در مراسم تکریم و معارفه خود به خدمت‌رسانی بیش از گذشته تأکید فراوان داشته‌اند؛ مجلس شورای اسلامی هم قدرتمندانه پشت دولت ایستاده و در انتخاب وزرای پیشنهادی نیز هوشمندانه عمل کرد.

گفتنی است؛ شرکت آریاتوسعه ماندگار نوین یکی از شرکت‌های مجموعه ویسپار در همدان بوده که در زمینه کامپاند و گرانول پلیمری در شهرک صنعتی بوعلی فعالیت داشته و توانسته است برای 150 نفر اشتغال‌زایی کند؛ ظرفیت سالانه این شرکت 6 هزار و 800 تُن با میزان سرمایه‌گذاری 427 هزار میلیون ریال است.

همچنین شرکت جاویدشیمی کیمیا با ظرفیت تولید 14 هزار و 430 تُن گریس پایه کلسیم، سدیم، لیتیوم، آلومینیوم کمپلکس، کلسیم کمپلکس و سیلیسیم در سال توانسته است برای 25 نفر با سرمایه‌گذاری 785 هزار و 240 میلیون ریال، در شهرک صنعتی بوعلی ایجاد اشتغال داشته باشد.

در ادامه آیین افتتاحیه طرح‌های گلخانه‌ای استان همدان در محل گلخانه سبزی و صیفی شاه‌محمدی روستای علی‌آباد آق‌حصار برگزار شد.

* توسعه کشت گلخانه‌ای، از مهم‌ترین مصادیق شعار سال است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت شهدای این هفته به‌ویژه شهدای خدمت، عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای سال جاری عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» را انتخاب کردند که یکی از مصادیق عینی این شعار، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

مریم جلیلی‌مقدم با بیان اینکه شاهد تغییرات اساسی در نوع آفات و بیماری‌های حوزه کشاورزی هستیم، ادامه داد: در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای نیز به دنبال کشت کنترل‌شده هستیم و دولت سیزدهم نیز به این مسئله نگاه ویژه‌ای داشت.

وی تولید محصولات سالم در حوزه کشاورزی را یکی دیگر از برنامه‌های دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم محصول سالمی را تولید کنیم، باید استفاده از سموم شیمیایی را به‌طور چشمگیری کاهش بدهیم و بدانیم که حذف سموم نیز پاسخگو نخواهد بود و به محصولات کشاورزی آسیب‌های فراوانی می‌رساند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه تولید محصولات سالم برکات زیادی خواهد داشت، ابراز کرد: یکی از ثمرات این کار افزایش صادرات است و در کشور نیز مردم از این نوع محصولات به‌خوبی استقبال می‌کنند.

جلیلی‌مقدم ضمن قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار همدان، نمایندگان مجلس، فرمانداران و بخشداران و همچنین کارکنان حوزه جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات من نیز در طول زندگی‌ام این است که زاده شهرستان ملایر استان همدان هستم و همدان نیز در حوزه کشاورزی توانسته است در سطح کشور به‌خوبی بدرخشد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مجلس در حوزه کشاورزی به دنبال افزایش ظرفیت‌های موجود است و حمایت از کشاورزان را ضروری می‌داند، خاطرنشان کرد: در بودجه 1403 برای اصلاح الگوی کشت در حوزه کشاورزی، یک‌هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی عنوان کرد: در سطح کشور، استان همدان در حوزه کشاورزی حرف اول را می‌زند و همدان را به محصولات کشاورزی آن می‌شناسند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 80 میلیارد متر مکعب آب در کشور مصرف می‌شود، ابراز کرد: 80 درصد از این مقدار نیز در حوزه کشاورزی است که اگر بتوانیم 10 درصد آن را کاهش بدهیم، بسیاری از مشکلات ما در حوزه کمبود آب حل خواهد شد.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی از حضور چهار وزیر همدانی در کابینه دولت وفاق ملی خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی نیز یکی از افراد برجسته‌ای است که در کارنامه کاری خود فعالیت‌هایی مانند نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد و در حوزه کشاورزی نیز یک فرد بسیار خوش‌ذوق است که امید داریم قدم‌های خوبی در این زمینه بردارد.

حاجی‌بابایی از تعامل خوب بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: اگر بودجه‌ای در مجلس برای اصلاح الگوی کشت اختصاص داده شده است، آزمونه اصلی این موضوع استان همدان خواهد بود و به دنبال ایجاد شهرک گلخانه‌ای در سطح این استان هستیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما از استاندار و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه کشاورزی این است که توان بیشتری را برای اصلاح الگوی کشت در استان داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم استان همدان در این زمینه و همچنین ایجاد گلخانه بتواند در سال جاری رکورد خوبی را ثبت کند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال آب از استان زنجان به استان همدان از طریق سد تالوار، ابراز کرد: در این زمینه زحمات بسیار زیادی کشیده شد و همچنین در مجلس شورای اسلامی نیز قانونی تصویب شد که انتقال آب از سایر استان‌ها به هر استانی که مشکل تنش آبی دارد، مانعی نداشته باشد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور موضوع تولید حرف اول را می‌زند، ادامه داد: رویکرد ما حمایت از طرح‌های تولیدی است که دولت و مجلس برای این مسئله در کنار تولیدکنندگان بوده و آن را از ضروری‌ترین کار‌ها می‌دانند.

* بهره‌برداری از 99 پروژه در حوزه کشاورزی به‌مناسبت هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز در این برنامه با بیان اینکه در هفته دولت 99 پروژه در حوزه کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید، عنوان کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر 426 میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده که 100 میلیارد تومان از این مبلغ از طریق ارائه تسهیلات بوده است.

رضا بهراملو خاطرنشان کرد: 80 درصد این تسهیلات نیز از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی گفت: از تعداد 99 پروژه موجود، 17 پروژه در بخش باغبانی و گلخانه، 25 پروژه در بخش آب و خاک، 6 پروژه در بخش دام و طیور، 6 پروژه در بخش صنایع کشاورزی، 17 پروژه در بخش شیلات و آبزی‌پروری، 11 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، پنج پروژه در حوزه تعاون روستایی، چهار پروژه در حوزه شرکت شهرک‌های کشاورزی، 6 پروژه در حوزه امور عشایر و دو پروژه نیز در حوزه سازمان امور اراضی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ابراز کرد: در شهرستان ملایر 19 پروژه، در کبودراهنگ 17 پروژه، در نهاوند 11 پروژه، در تویسرکان 10 پروژه، در همدان 9 پروژه، در بهار 9 پروژه، در اسدآباد هشت پروژه، در رزن 6 پروژه و در درگزین و فامنین نیز پنج پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهراملو از افتتاح 14 طرح گلخانه‌ای در هشت شهرستان استان خبر داد و گفت: این گلخانه‌ها در شهرستان همدان با مساحت هشت هزار و 686 متر مربع، در ملایر با مساحت دو هزار و 570 متر، در نهاوند با مساحت 28 هزار و 783 متر، در تویسرکان با مساحت دو هزار و 930 متر، در کبودراهنگ با مساحت 15 هزار و 764 متر، در بهار با مساحت پنج هزار متر، در رزن با مساحت 12 هزار و 171 متر و در فامنین با مساحت 6 هزار و 149 متر و جمعاً به مساحت 8.2 هکتار، به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آب در همدان، برنامه اصلی ما اصلاح الگوی کشت در این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال جاری به دنبال افزایش ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی این استان هستیم.

افتتاح گلخانه سبزی و صیفی آقای قربانعلی شاه‌محمدی‌ایزد در روستای علی‌آباد آق‌حصار به ظرفیت تولید 304 تُن در سال با اعتباری بالغ‌بر 138 میلیارد ریال در مساحتی بالغ‌بر هشت هزار و 686 متر مربع و ایجاد اشتغال برای هشت نفر به‌صورت دائمی و فصلی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین از پروژه پرورش ماهی سردابی آقای امان‌الله ذوالفقاری در روستای امزاجرد نیز با ظرفیت تولید 40 تُن در سال با اعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال با مساحت دو هزار و 500 متر مربع و ایجاد اشتغال برای سه نفر، بهره‌برداری به عمل آمد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86018