کد خبر : 86027
تاریخ : 1403/6/6
گروه خبری : اقتصادی

68 پروژه مخابراتی در همدان بهره‌برداری شد


پیام صابری روز سه‌شنبه با بیان اینکه هم‌زمان با فرا رسیدن هفته دولت 68 پروژه مخابراتی با اعتبار 710 میلیارد ریال در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: از این تعداد پروژه بهره‌برداری‌شده، 55 طرح با اعتبار بیش از 280 میلیارد ریال مربوط به حوزه شبکه مخابراتی است که هم‌زمان با هفته دولت رونمایی شد.
وی افزود: 13 پروژه نیز مربوط به شرکت ارتباطات سیار استان همدان است که با اعتبار 430 میلیارد ریال، تکمیل و بهره‌برداری شد.
صابری تصریح کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های همدان، تویسرکان، نهاوند، کبودراهنگ، ملایر، رزن، بهار، فامنین و اسدآباد عملیاتی و موجب توسعه شبکه مخابراتی در روستاهای استان شد.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر پروژه‌های این هفته مربوط به ارتقای سایت‌های مخابراتی همراه اول به نسل سوم و چهارم، دریافت و نصب تجهیزات ارتباطات سیار، تأمین برق و انتقال و راه‌اندازی سایت و نصب دکل در حوزه شبکه تلفن همراه بوده است.
سرپرست شرکت مخابرات منطقه همدان گفت: توسعه پورت‌های وی.دی.اس.ال در نقاط شهری، تعویض سوئیچ، نصب و راه‌اندازی شبکه فیبر نوری، بهینه‌سازی شبکه کابلی، نصب تجهیزات Dslam، بهینه‌سازی و ارتقای یکسوکننده‌ها و باطری در مراکز مخابراتی نیز از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در هفته دولت است.
به گفته استاندار همدان یک‌هزار و 92 طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که 971 پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی 121 پروژه نیز آغاز خواهد شد.
از تعداد 971 پروژه قابل افتتاح در سطح استان، 824 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 48 هزار و 580 میلیارد ریال و 147 طرح اقتصادی با اعتباری بیش از 38 هزار و 670 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده، 87 هزار و 250 میلیارد ریال است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86027