کد خبر : 86291
تاریخ : 1403/6/19
گروه خبری : جامعه

پویش خرید امن از 26 شهریورماه آغاز می‌شود


سرهنگ محمدباقر زارعی اظهار کرد: مقابله و مبارزه با جرایم سایبری و پیشگیری و کنترل این جرایم از اهداف مجموعه پلیس فتا است که در این راستا برنامه‌هایی همچون یک پویش سراسری داریم که از 26 شهریورماه شروع می‌شود و تا یکم مهرماه ادامه دارد. در پویش خرید امن اینترنتی سعی می‌کنیم از کلاهبرداری‌های مالی پیشگیری کنیم و کنترلی در این زمینه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس نزدیک می‌شویم و والدین به دنبال خرید برای فرزندانشان بوده و باید خرید مطمئن و امن داشته باشند، گفت: برخی افراد در همدان به‌علت بی‌توجهی و استفاده از نرم‌افزارها و لینک‌های فیشینگ موجود در شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که پرونده‌هایی با این موضوع در پلیس فتای همدان تشکیل شده است.
رئیس پلیس فتای استان همدان بیان کرد: مجرمان سایبری به دنبال سوء استفاده از این فرصت‌ها برای مقاصد خود هستند و ما از والدین درخواست داریم تا به توصیه‌های پلیس توجه کنند و از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد واقعی اعتماد الکترونیک از سازمان صمت هستند، خرید کنند؛ در زمان خرید نظرات سایر کاربران را مطالعه و بررسی کنند، قسمت تماس با ما در صفحات را بررسی کنند و مقایسه قیمت و کیفیت‌ها را داشته باشند و به تبلیغات اکتفا نکنند، همچنین به‌هیچ‌وجه بیعانه پرداخت نکنند و حتماً از فروشگاه‌هایی خرید کنند که پرداخت در محل داشته باشند.
زارعی عنوان کرد: کلاهبرداران با ترفندهای مختلف و تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی، ازجمله ارسال لینک‌های جعلی ثبت‌نام سال تحصیلی جدید، خرید کتب درسی و اقلام آموزشی با قیمت‌های پایین یا شناسایی و جذب دانش‌آموزان با استعداد، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کنند.
وی افزود: همچنین تبلیغات برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز از دیگر شگردهای کلاهبرداران است که توصیه می‌کنیم والدین و خانواده‌ها تنها از طریق مراجع رسمی همچون کمیته امداد و بهزیستی کمک کنند.
رئیس پلیس فتای استان همدان از شهروندان خواست هرگونه اخبار درباره نام‌نویسی در مدارس و خرید کتب درسی را از طریق رسانه خبری معتبر و سایت وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی https://medu.ir پیگیری کرده و به اخبار جعلی و بدون منبع موثق توجه نکنند.
زارعی اعلام کرد: از طریق شماره تلفن 096380 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به همشهریان عزیز هستیم و درصورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه یا مشکوک مواجهه شدند، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏ www.fata.gov.ir بخش فوریت‌های سایبری مراجعه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86291