کد خبر : 86632
تاریخ : 1403/7/1
گروه خبری : جامعه

افزایش 30 درصدی حجم ترافیک همدان هم‌زمان با بازگشایی مدارس


سرهنگ ابراهیم فارسی روز یکشنبه با بیان اینکه حجم ترافیک صبحگاهی در نخستین روز از فصل پاییز و هم‌زمان با بازگشایی مدارس نسبت به روزهای عادی 30 درصد افزایش یافت، اظهار کرد: ترافیک صبحگاهی همدان درصورت رعایت چند مؤلفه از سوی والدین دانش‌آموزان و سایر رانندگان در چند روز پیش رو، قابل رفع است.
وی اضافه کرد: والدین دانش‌آموزان باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند تا میزان تردد خودروها در مسیرهای مقابل مدارس کاهش یابد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: والدین از توقف دوبله و سوبله مقابل درب مدرسه خودداری کنند؛ چراکه این اقدام نه‌تنها موجب ایجاد گره ترافیک شده، بلکه به‌نوعی یاد دادن قانون‌گریزی به فرزندان است.
سرهنگ فارسی اظهار کرد: والدین هنگام رسیدن به مدرسه محل تحصیل فرزندان، ابتدا خودرو را در فضای خالی و مناسب حاشیه خیابان چه‌بسا دورتر از مدرسه پارک کرده و سپس کودک را پیاده و به مدرسه هدایت کنند.
وی گفت: سایر رانندگان در ساعت هفت تا هشت صبح و 12 تا 13 از دیگر مسیرهای جایگزین برای تردد از منزل تا محل کار و بالعکس استفاده کنند تا بار اضافه‌ای به ترافیک صبح و ظهرگاهی تحمیل نکنند.
این مقام مسئول بیان کرد: مأموران پلیس راهور صبح روز یکشنبه در معابر و خیابان‌هایی که احتمال ترافیک وجود داشت مستقر شده و با ارشاد و در برخی مواقع اعمال قانون رانندگان متخلف، از بروز گره‌های ترافیکی جلوگیری کردند.
سرهنگ فارسی گفت: برای مقطعی در میدان بیمه و بعثت شهر همدان شاهد گره ترافیک و پس زدن ترافیک به سایر خیابان‌ها بودیم که به‌سرعت نسبت به روان‌سازی تردد اقدام شد.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86632