کد خبر : 86701
تاریخ : 1403/7/3
گروه خبری : جامعه

زیرساخت‌های سامانه موقعیت‌یاب اورژانس همدان فراهم شد


محمدرضا شکوهی روز سه‌شنبه اظهار کرد: افرادی که با تلفن ثابت منزل مسکونی برای دریافت خدمات با مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی تماس برقرار می‌کنند، آدرس آن‌ها مشخص است و مشکلی در شناسایی موقعیت آن‌ها و امدادرسانی به‌وجود نمی‌آید.
وی اضافه کرد: بیشترین مشکل مربوط به افرادی است که در جاده‌های برون‌شهری دچار سانحه شده‌اند و در بیشتر مواقع به‌علت ناآشنایی به مسیر، نمی‌توانند آدرس دقیقی به کاربر اورژانس بدهند.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان مثال زد: برای نمونه در آزادراه همدان- ساوه سه ایستگاه اورژانس وجود دارد و به دنبال بروز تصادف فرد سانحه‌دیده یا اطرافیان او نمی‌دانند در کدام قسمت از آزادراه حضور دارند.
شکوهی ادامه داد: با توجه به اینکه فرد مصدوم نمی‌تواند آدرس دقیقی از محل بروز حادثه برای حضور تیم اورژانس ارائه دهد، امدادرسانی نیز گاهی مواقع با خلل مواجه می‌شود.
وی گفت: بنابراین ایجاد زیرساخت‌هایی برای دسترسی به موقعیت دقیق افرادی که با استفاده از تلفن همراه با مرکز 115 اورژانس تماس می‌گیرند، از مدت‌ها پیش شروع شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: وضعیت سامانه موقعیت‌یاب اورژانس چندی پیش مورد بررسی قرار گرفت که به‌علت وجود یکسری خطاها در ارائه دقیق موقعیت مکانی افراد، راه‌اندازی نشد.
شکوهی افزود: پس از رفع خطاها و ارائه تأییدیه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86701