کد خبر : 86702
تاریخ : 1403/7/3
گروه خبری : جامعه

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور:

نیروهای مسلح ایران مکتبی و مقتدر هستند

آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان قضائی استان همدان برگزار شد


حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان شاهرضایی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان قضائی استان همدان با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور مکتبی و مقتدر بوده و در همه مقاطع همواره پشتیبان مردم و حافظ کیان و تمامیت ارضی میهن اسلامی هستند، ابراز کرد: این سازمان همواره به دنبال حفظ اقتدار نیروهای مسلح و نظارت بر حقوق شهروندی است.
وی با بیان اینکه کمترین جرایم توسط نیروهای مسلح اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: اگر جایگاه نیروهای مسلح متزلزل شود، امنیت کشور خدشه‌دار می‌شود.
* اتحاد مردم و نیروهای مسلح، رمز پیروزی
حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی خاطرنشان کرد: صدام با این تفکر که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته و نیروهای ما ضعیف و آسیب‌پذیر هستند، به خاک کشور حمله کرد، اما اتحاد و همدلی مردم و نیروهای مسلح موجب شد بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم که نتیجه آن پیروزی بود.
وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدا برای این انقلاب زحمات زیادی کشیدند، اظهار کرد: مسیر شهدا را باید در رفتار و کردار ادامه دهیم.
حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی افزود: شهدا برای دفاع از وطن و دین و از سر تکلیف وارد جنگ شدند و با ایثارگری و ازخودگذشتگی از مرزهای ایران اسلامی جانانه دفاع کردند.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور گفت: هم‌اینک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اقتدار کامل برخوردار هستند و دشمن از این موضوع هراس دارد.
* شکست سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی
حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی با اشاره به شکست اسرائیل در برابر حماس، افزود: در عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل غاصب شکست سنگینی را تجربه کرد و با وجود اینکه هزاران کودک و زن بی‌گناه را به شهادت رساند، اما رسوا شد.
وی تأکید کرد: به‌طور حتم رزمندگان محور مقاومت پاسخ محکم و دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی خواهند داد.
پورخاقان شاهرضایی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که ایران را به جنگ تمام‌عیار بکشاند، اما با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب نقشه آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد و به‌طور قطع با منویات ایشان، مقتدرانه و مدبرانه بازهم دشمن را شکست خواهیم داد.
این مقام مسئول با توضیح اینکه آنجا که ناخالصی هست باید برخورد کنیم اما این برخورد با ناخالصی به معنای تضعیف نیروهای مسلح نیست، عنوان کرد: اگر جایگاه نیروهای مسلح متزلزل شود، امنیت کشور متزلزل شده و همه خسارت خواهند دید.
وی با قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام دینی رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح استان، گفت: ایشان 33 سال با افتخار در حساس‌ترین مسئولیت‌ها کار کردند و همه فرماندهان از ایشان ابراز رضایت داشتند؛ از این جهت خوشحالم که ایشان زینت سازمان قضائی نیروهای مسلح بودند.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور با معرفی همت محمدی به‌عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان، افزود: ایشان از نیروهای خوشنام و موفق در امر قضا هستند که از امروز سکان سازمان قضائی نیروهای مسلح استان همدان را بر عهده خواهند داشت؛ از ایشان می‌خواهم جلسات شورای تأمین، شورای قضائی و برگزاری جلسات با نیروهای مسلح را دنبال کنند.
رئیس دادگستری استان همدان نیز در این مراسم‌ اظهار کرد: دادگاه‌های اختصاصی در قانون اساسی پیش‌بینی شده و برای نیروهای مسلح که اهمیت ویژه‌ای دارند، محاکم نظامی اختصاص داده شده است.
بهروز محمدی‌مهر با اشاره به اینکه در محاکم نظامی ضمن حساسیت و قاطعیت با هرگونه جرمی برخورد قانونی می‌شود، گفت: اجرای فرامین رهبر معظم‌ انقلاب، ضامن سلامتی و صیانت از نیروهای مسلح است؛ پیشگیری از وقوع جرم‌ از سیاست‌های اصلی دستگاه قضائی است که به موازات اهداف اساسی و اصلی قوه قضائیه در سازمان قضائی نیروهای مسلح پیگیری می‌شود که این مهم نیز در استان با حضور آقای محمدی ادامه‌دار خواهد بود.
وی بیان کرد: حفظ اقتدار نیروهای مسلح نیز از اصول اساسی و بنیادین قوه قضائیه است که در این عرصه باید با اقتدار و حکمت عمل کرد؛ البته جمع این دو ظرافت خاصی را می‌طلبد.
فرمانده انتظامی استان همدان نیز در مراسم‌ گفت: این جلسه با هدف تکریم از حجت‌الاسلام دینی برادر مخلص و خوش‌اخلاق برگزار شده که 33 سال خدمت بی‌منت داشتند.
سردار سلمان امیری با بیان اینکه همت محمدی نیز همین سوابق را دارند، افزود: در سطح استان نیروهای مسلح با همکاری خوبی دارند و با اهتمام فرماندهان و همچنین تعامل خوب سازمان قضائی نیروهای مسلح، شاهد کاهش تخلفات در سطح نیروهای مسلح هستیم.
وی بیان کرد: برخورد قاطعانه با کسانی که عامدانه مرتکب جرم می‌شوند، در رأس دیدگاه فرماندهان و سازمان قضائی نیروهای مسلح استان قرار دارد که با جدیت پیگیری و سبب کاهش جرایم در استان شده است.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه فراجا استان توانسته در جذب سرمایه اجتماعی و تولید اعتماد در بین مردم رتبه نخست کشور را به‌دست آورد، عنوان کرد: در استان همدان طی 6 ماه نخست امسال، شاهد کاهش شکایت‌ها و افزایش تقدیرها بودیم؛ کما اینکه افرادی که تولید نارضایتی می‌کنند، به کمیسیون‌ها فرا خوانده و توجیه می‌شوند.
وی با این توضیح که برخی افراد هستند که به مأموران ما حین انجام وظیفه تعدی می‌کنند که با آن‌ها نیز برخورد می‌شود، مطرح کرد: قانون به‌کارگیری سلاح نیازمند بازنگری است، چراکه شرایط جامعه تغییر کرده است.
رئیس سابق سازمان قضائی نیروهای مسلح همدان نیز گفت: در طول 33 سال گذشته تمام تلاشم بر این بود جزء گروهی باشم که با علم و براساس رضایت الهی، قضاوت کنم.
حجت‌الاسلام محمدجعفر دینی با تشریح اقدامات خود در دوران خدمت با این‌ توضیح که در قضاوت به‌گونه‌ای استدلال می‌کردم که آرای صادره نقض نشود، افزود: خداوند متعال نیز توفیق داد یک رأی برخلاف رضای او صادر نکنم.
رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان همدان نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام دینی، گفت: ایشان از افتخارات دستگاه قضائی هستند که بیش از 30 سال خدمت صادقانه داشتند.
همت محمدی با این توضیح که اهتمام سازمان قضائی نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم‌ بوده که نهادینه شده است، افزود: علاوه‌بر تلاش فرماندهان برای پیشگیری از جرم، قضات نیز به‌صورت مستمر در بین نیروها حضور دارند.
محمدی با بیان اینکه عظمت، اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است، مطرح کرد: نیروهای مسلح زینت جامعه و بازوی توانمند و قدرت حاکمیت هستند.
در این آیین از زحمات حجت‌الاسلام محمدجعفر دینی قدردانی و حجت‌الاسلام همت محمدی به‌عنوان رئیس سازمان قضائی استان همدان معرفی شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86702