کد خبر : 86730
تاریخ : 1403/7/4
گروه خبری : جامعه

سوانح فوتی و جرحی در نقاط حادثه‌خیز همدان به صفر رسید


مهرداد آهکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: سه سال گذشته در 39 نقطه حادثه‌خیز این استان فوت 102 نفر و مجروح شدن 436 نفر و درمجموع 538 فوتی و جرحی در سوانح جاده‌ای ثبت شده بود.
وی اضافه کرد: بنابراین با پیگیری‌های مستمر برای رفع و اصلاح این 39 نقطه، آمار فوتی‌ها و مصدومان جاده‌ای در این نقاط به صفر رسید و نیمه نخست امسال هیچ‌گونه تصادف فوتی و مصدومی در این نقاط گزارش نشده است.
️مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اظهار کرد: 52 نقطه حادثه‌خیز مصوب در سطح راه‌های استان شناسایی شده بود که سال گذشته 31 نقطه آن به‌طور کامل رفع شد.
آهکی اضافه کرد: از 21 نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده هم امسال 13 نقطه رفع و اصلاح شد و درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز، هشت نقطه باقی‌مانده هم تا پایان سال رفع خطر می‌شود.
️وی با بیان اینکه اولویت اصلی مجموعه راهداری برنامه‌ریزی برای کاهش سوانح رانندگی است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به‌منظور ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای افزون‌بر 210 کیلومتر روکش آسفالت، دو هزار و 100 کیلومتر خط‌کشی، 6 کیلومتر نیوجرسی، 6 هزار و 800 کیلومتر شانه‌سازی و تعدیل شیب شیروانی صورت گرفت.
آهکی ادامه داد: همچنین 6 کیلومتر ایجاد شیار لرزاننده، اجرای پنج کیلومتر سیستم روشنایی و 9 مورد مقطعی، نصب 12 هزار عدد تابلو و علائم در سطح راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان، انجام شده است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86730