کد خبر : 86815
تاریخ : 1403/7/7
گروه خبری : سیاسی

سید عباس عراقچی:

جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار را متوقف کند


سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران پس از سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: تقریباً یک سال است که رژیم اسرائیل کارزار نسل‌کشی خود را علیه ملت فلسطین آغاز کرده است. بیش از 200 هزار نفر کشته، زخمی یا زیر آوار دفن شده‌اند و کل نوار غزه به خاکستر تبدیل شده است.
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل هیچ اقدامی برای متوقف کردن این کشتار انجام نداده است. چرا؟ زیرا ایالات متحده و برخی کشورهای غربی هیچ ارزشی برای جان مردم منطقه ما و صلح و ثبات در خاورمیانه قائل نیستند.
عراقچی گفت: رژیم اسرائیل چنان از حمایت ایالات متحده جسور شده که اکنون به لبنان نیز حمله می‌کند. تنها چند ساعت پیش، هنگامی که نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل مشغول بهتان‌گویی و دروغ‌پراکنی بود و کل منطقه را به خشونت بیشتر تهدید می‌کرد، ارتش این رژیم حمله‌ای بی‌سابقه به منطقه مسکونی در بیروت انجام داد و هفت ساختمان را با خاک یکسان کرد.
وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: آنها در این حمله از چندین بمب سنگرشکن 5000 پوندی که از ایالات متحده دریافت کرده بودند، در یک منطقه پرجمعیت غیرنظامی در بیروت استفاده کردند. واقعاً باورکردنی نیست! همان‌طور که در بیانیه امروز نتانیاهو دیدید، این رژیم به‌شدت در تلاش است تا کل منطقه را به آتش بکشد.
عراقچی اضافه کرد: امروز، بسیاری از هیئت‌ها هنگام سخنرانی نتانیاهوی جنایتکار در مجمع عمومی سازمان ملل، نشست را ترک کردند. اما من معتقدم که جهان باید برخیزد و این هیولای خونخوار، که دست‌کمی از هیتلر ندارد، متوقف کند. غرب، به‌ویژه ایالات متحده و آن دسته از کشورهای اروپایی که سال‌هاست رژیم اسرائیل را حمایت و تقویت کرده‌اند، باید مسئولیت خود را بپذیرند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: هیچ شکی نداریم که ایالات متحده در این جنایات شریک است. کافی است نگاهی به میزان حمایت‌های نظامی و مالی که از سوی ایالات متحده به رژیم اسرائیل سرازیر می‌شود بیندازید. در واقع، مردم مسلمان در فلسطین و لبنان با سلاح‌های ساخت آمریکا قتل‌عام می‌شوند.
عراقچی تاکید کرد: شورای امنیت باید برای متوقف کردن رژیم اسرائیل اقدامی فوری انجام دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید حکم بازداشت نتانیاهو و نزدیکان اصلی او را صادر کند
وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اعتبار سازمان ملل متحد در معرض خطر است و ناتوانی آن در متوقف کردن تجاوز و جنایات اسرائیل، به‌طور جدی اقتدار این نهاد را تضعیف می‌کند.
عراقچی در پایان در جمع خبرنگاران گفت: ما همدردی و همبستگی خود را با مردم لبنان اعلام می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در کنار لبنان و مقاومت خواهد بود.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86815