کد خبر : 86822
تاریخ : 1403/7/7
گروه خبری : فرهنگی

تشریح برنامه‌های کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه


کوروش بابلی معاون فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات این معاونت علمی و فناوری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، اظهار کرد: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه 25 و 26 مهرماه جاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت 24 ‌گانه کمیته‌های همایش ملی شهدای استان کرمانشاه از فعالیت‌های کمیته علمی در حیطه وظایف خود سخن گفت و آن را یکی از فعال‌ترین بخش کمیته‌های همایش معرفی کرد.
کرمانشاه 40 شهید علمی دارد
معاون فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 40 شهید علمی در این استان بر اساس شاخص‌های مختلف، تصریح کرد: کمیته علمی، محتواهای علمی برای کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه را در راستای ترویج گفتمان شهادت، مقاومت و تاب‌آوری تدوین کرده است.
وی با اشاره به تدوین 14 برنامه در کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در بیان محورهای این برنامه‌ها، اضافه کرد: بیان سیره و روش شهدا در قالب 2 کتاب با عنوان‌های «فرشته نجات» و «زنگ پرواز» به زبان‌های انگلیسی و عربی؛ جمع‌آوری 19 پایان‌نامه دفاع مقدس و شهادت، برگزاری 10 نشست تخصصی پرش و پاسخ برای رفع شبهات و ابهامات در مجامع علمی و آموزشی استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، قرارداد و طرح پژوهشی «ارج نامه شهدای دانشجوی کرمانشاه، سرکشی از خانواده شهدای دانشجو و برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» از جمله برنامه‌های تدوین شده در این همایش علمی است.
برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» در کرمانشاه
افشین غنی‌زاده مسئول برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» در کرمانشاه در توضیح چگونگی برگزاری این همایش، گفت: این همایش در مورخه 11 مهرماه جاری با حضور مهمانانی از استان و خارج استان (سردار شمس دولت‌آبادی استان دانشگاه) در سالن بهمن دانشگاه آزاد در پنج محور برگزار می‌شود.
وی در تشریح 5 محور همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس»، گفت:باتوجه‌بهه نقش مقاومت پاوه و اورامانات در دفاع مقدس یکی از محورهای مستقلاً در خصوص شهدای شاخص و شهدای پاوه، است.
مسئول برگزاری همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» در کرمانشاه پیامدهای جنگ تحمیلی در این استان را در حوزه اقتصاد، مسائل فرهنگی، باورها و اعتقادات، شرایط اجتماعی و... را در قالب محور دوم همایش مذکور عنوان کرد و افزود: محور عملیات‌های مهم در استان، معنویت در دفاع مقدس و روحیه شهادت‌طلبی و همچنین نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس ا دیگر محورهای تعریف شده در همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» است.
وی به استقبال خوب از همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» اشاره و بیان کرد: بیش از 50 مقاله به این همایش ارسال شده که در روز همایش، 6 مقاله برتر ارائه می‌شود.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86822