کد خبر : 86881
تاریخ : 1403/7/8
گروه خبری : جامعه

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان همدان خبر داد:

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» و ارائه مشاوره حقوقی رایگان


سرهنگ محمدرضا احمدی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به‌مناسبت این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح استان به همت کانون‌های بسیج حقوق‌دانان شهرستان‌ها برگزار شد.
وی افزود: ازجمله این برنامه‌ها اجرای طرح نوآورانه «هر مسجد یک حقوق‌دان» بود که با استقبال گسترده شهروندان روبه‌رو شد.
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان همدان با بیان اینکه در این راستا کانون بسیج حقوق‌دانان شهرستان کبودراهنگ با همکاری مسجد اعظم این شهرستان اقدام به برگزاری جلسات مشاوره حقوقی رایگان کرد، گفت: برگزاری چنین رویدادی در فضایی معنوی و با محوریت مساجد، گامی مهم برای ترویج فرهنگ حقوقی و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات حقوقی محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان» با هدف کاهش شکاف طبقاتی در دسترسی به خدمات حقوقی و ارتقای سطح آگاهی حقوقی جامعه، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.
احمدی استقبال پُرشور مردم از این طرح را نشان‌دهنده نیاز مبرم جامعه به خدمات مشاوره حقوقی رایگان دانست و افزود: رویداد مشاوره حقوقی رایگان و طرح «هر مسجد یک حقوق‌دان»، نمونه‌ای موفق از تعامل مثبت بین نهادهای حقوقی و مردم است که امید است این طرح در سایر نقاط کشور نیز اجرا شود و به‌عنوان الگویی موفق در ارائه خدمات حقوقی به مردم، شناخته شود.
وی از دیگر برنامه‌های اجرایی را ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان به شهروندان و کمک به حل اختلافات حقوقی عنوان کرد و گفت: در این راستا کانون بسیج حقوق‌دانان شهرستان‌ها ازجمله در ملایر و کبودراهنگ اقدام به برگزاری جلسه مشاوره حقوقی رایگان کردند که در این برنامه، جمعی از وکلای عضو کانون به‌صورت داوطلبانه به مراجعین مشاوره حقوقی ارائه دادند.
مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان همدان تصریح کرد: ازجمله عمده موضوعات مطرح‌شده در این مشاور‌ها، مشاوره و آسیب‌شناسی اعتیاد در زوج‌های جوان، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی و تقسیم ماترک بود.
وی ادامه داد: در این جلسات مشاوره‌ای، وکلای حاضر به سؤالات مراجعین پاسخ داده، به آن‌ها درخصوص حقوق و تکالیفشان مشاوره داده و راهکارهای حقوقی مناسب برای حل مشکلاتشان را ارائه کردند؛ همچنین به مراجعین درخصوص نحوه تنظیم دادخواست، انتخاب وکیل و پیگیری پرونده‌های قضائی، راهنمایی‌های لازم ارائه شد.
احمدی یادآور شد: اهمیت برگزاری این جلسات تسهیل دسترسی به خدمات حقوقی، افزایش آگاهی حقوقی شهروندان، کاهش حجم پرونده‌های قضائی و ارتقای جایگاه کانون بسیج حقوق‌دانان است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/86881