کد خبر : 87098
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : اقتصادی

استفاده از هوش مصنوعی راهکار تأمین امنیت غذایی در آینده است


محسن مردی در نخستین رویداد هوش مصنوعی در کشاورزی که در مرکز پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کرج برگزار شد گفت که تغییر اقلیم الگوهای آب‌وهوایی و به‌دنبال آن الگوهای تولید را در آینده تغییر خواهد داد و ما اگر بخواهیم امنیت غذایی پایدار داشته باشیم باید بتوانیم این الگوها را با شرایط جدید تطبیق دهیم تا غذای کافی سالم و قابل دسترس برای کشور تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه تحلیل و نظریه‌پردازی داده‌ها بسیار اهمیت دارد گفت: می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی داده‌های دقیق و تحلیل‌های معتبری ارائه کرد در واقع با تحلیل گذشته آینده مطمئن خلق کرد.
رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی افزود: باید به‌زودی کشاورزی دقیق عملیاتی شود و ضروری است از فناوری‌های مختلف هوش مصنوعی برای تهیه داده‌های دقیق‌تر با استفاده از ماهواره و حسگرها و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل در همه مراحل تولید استفاده کرد.
مردی به تأسیس دو پژوهشکده هوش مصنوعی و کلان داده در پژوهشگاه بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت امروز بیش از 50 شرکت با پژوهشگاه همکاری می‌کنند و به‌زودی مرکز نوآوری افتتاح می‌شود.
وی عنوان کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه‌های سیاست‌گذاری و اجرا نیازمند آمارهای دقیق و داده‌های معتبر است که در این زمینه از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی استفاده می‌شود.
رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ابراز کرد: در 40 سال گذشته تولیدات بخش کشاورزی بیش از 400 درصد رشد داشته که 350 درصد آن به‌واسطه رسوخ علوم و تحقیقات در بدنه کشاورزی بوده است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87098