کد خبر : 87102
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : جامعه

برخورد قانونی با 1227 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز در حریم راه‌های همدان


مهرداد آهکی گفت: به استناد ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات به شعاع 100 متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن‌ها را به‌عهده دارد، بدون کسب مجوز از وزارت مذکور، ممنوع است.
آهکی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به‌عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 227 مورد ساخت‌وساز غیر مجاز از طریق گشت‌های راهداری شناسایی و با گرفتن دستور قضائی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه‌های استان همدان اقدام شده است و این اداره کل با هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله و ساخت‌وساز غیر مجاز در حریم راه‌ها به‌شدت برخورد خواهد کرد.
وی ادامه داد: از هم‌استانی‌های گرامی خواهشمندیم قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود، ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به گرفتن مجوزهای لازم، اقدام کنند.
آهکی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر دو هزار مجوز عبور تأسیسات، راه دسترسی و ساخت‌وساز از طریق سامانه صدور مجوز حریم و درگاه ملی مجوزها در استان همدان صادر شده است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87102