کد خبر : 87106
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : اقتصادی

چراغ جشنواره «آلو» در ماسوله غرب کشور به‌زودی روشن می‌شود


کامران اکبری‌شایگان از برگزاری هفتمین جشنواره آلو روستای توریستی گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در اوایل هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: هفتمین جشنواره آلو روستای ملحمدره با متولی‌گری میراث فرهنگی با همکاری فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی، شهرداری، ارشاد اسلامی، دهیاری و شورای اسلامی روستای ملحمدره با حضور اهالی روستا و گردشگران در روز 22 مهرماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران و مردم به تبع هرسال منتظر برگزاری امسال این رویداد بودند، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در آینده نزدیک خبر خوشی برای علاقه‌مندان به این رویداد می‌تواند باشد.
اکبری‌شایگان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حاشیه این جشنواره بیش از 10 غرفه نیز برای فروش و عرضه محصول آلو و فرآورده‌های آن، گردو، سیب، گیاهان دارویی، موسیر، آش محلی و صنایع دستی روستای ملحمدره پیش‌بینی شده که مردم و گردشگران می‌توانند از این غرفه در روز برگزاری جشنواره بازدید و خرید داشته باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه رویداد جشنواره آلو روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در دست اقدام برای ثبت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: دهکده توریستی ملحمدره یکی از 30 روستای هدف گردشگری استان همدان بوده که با دارا بودن طبیعت بکر و زیبای خود، هرساله در فصول مختلف دارای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف سراسر کشور و حتی خارج از کشور است.
وی با اشاره به فعالیت خانه‌های بوم‌گردی و مجتمع گردشگری در این روستا، تصریح کرد: شهرستان اسدآباد دارای 149 اثر تاریخی و فرهنگی بوده که 64 اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
شهرستان اسدآباد دارای چهار هزار و 200 هکتار باغ‌ میوه بوده که از این‌ میزان سطح باغات 300 هکتار آن به باغات آلو اختصاص دارد؛ از این میزان سطح باغات آلو سالیانه به‌طور میانگین چهار هزار و 500 تُن محصول برداشت می‌شود. بیشترین پراکنش این باغات آلو مربوط به روستای ملحمدره، ویرایی، ترخین‌آباد و هلور سفلی است.
بخشی از آلوی برداشت‌شده شهرستان به‌صورت تازه‌خوری و بخشی دیگر توسط بهره‌برداران این بخش به روش‌های سنتی به شکل آلوی تیزابی، آلوی خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار ازجمله بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87106