کد خبر : 87116
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : فرهنگی

100 میلیارد ریال به بازسازی کتابخانه مرکزی سرپل‌ذهاب اختصاص یافت


صدرالله بابلی روز یکشنبه در بازدید از روند بازسازی کتابخانه عمومی شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه پیش از وقوع زلزله سال 96، 2 باب کتابخانه شهری و یک باب کتابخانه روستایی در سرپل‌ذهاب فعال بود، افزود: 2 باب کتابخانه شهری در جریان زلزله 7.3 ریشتری به طور کامل تخریب شد.
وی اظهار کرد: کتابخانه شهری «رسالت» هم اکنون در مرحله اسکلت سازی و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کتابخانه «علامه‌ امینی» که اکنون در کانون شهید باهنر به فعالیت خود ادامه می‌دهد 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: کتابخانه‌ها در هر شهر نماد توسعه فرهنگی است از این رو روند بازسازی کتابخانه‌ها که وارد پروسه زمانی طولانی شده، یکی از خواسته‌های به حق مردم فرهنگ دوست شهرستان سرپل‌ذهاب است که به همین منظور این مهم به طور ویژه در حال پیگیری است.
بابلی ادامه داد: تلاش عمده و اساسی ما این است که زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های شهرستان را بازسازی کنیم تا شاهد رونق هرچه بیشتر کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان باشیم.
وی اضافه کرد: کتابخانه‌ها به عنوان دستگاهی فرهنگ‌ساز نقش مهمی در هدایت انتقال فرهنگ و هنجارهای پسندیده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارند.
فرماندار سرپل ذهاب یادآور شد: در سرپل‌ذهاب 2 هزار و 150 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی هستند که از این افراد یک هزار و 800 نفر را اعضای شهری و 350 نفر را نیز اعضای روستایی تشکیل می‌دهند.
او ادامه داد: همچنین یک باب کتابخانه روستایی «انقلاب» واقع در روستای ترکویس بخش قلعه‌شاهین در جریان زلزله دچار آسیب شد که اکنون دیوار حیاط و نصفی از دیوارهای سازه این بنا نیز نیازمند تعمیر و مرمت است.
بابلی گفت: امید است با تخصیص مطلوب اعتبار پروژه در سال جاری، در آینده نزدیک شاهد افتتاح این کتابخانه‌ها باشیم.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87116