کد خبر : 87120
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : اقتصادی

استاندار ایلام تأکید کرد؛

براستفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای انجام دقیق سرشماری کشاورزی


حسن بهرام‌نیا در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ایلام، اظهار کرد: برای اجرای سرشماری کشاورزی 1403 حسب دستور رئیس جمهور، همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها مکلفند امکانات را برای تحقق اهداف این سرشماری به‌کارگیری کنند.
وی ضمن تأکید بر سرشماری دقیق در همه حوزه‌ها برای داشتن برنامه‌ریزی با افق 10 ساله، تأکید کرد: فرمانداران با تشکیل جلسات در شهرستان‌ها تمام امکانات را به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای انجام یک سرشماری دقیق بسیج کنند.
استاندار ایلام بر دریافت مجوزهای لازم برای ایجاد هرگونه مستحدثات تولیدی، اکتشافی و غیره تأکید کرد و گفت: باید پیوست‌ها و استعلام‌های لازم برای اجرای هر پروژه توسط دستگاه‌های ذی‌ربط قبل از طرح آن‌ها در شورای برنامه‌ریزی اخذ شود.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در این جلسه اظهار کرد: 12 آبان ماه سرشماری عمومی کشاورزی 1403 به مدت 30 روز در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.
منصور حسینی با بیان اینکه آخرین سرشماری عمومی کشاورزی در سال 1393 انجام شده، اظهار کرد: این سرشماری، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور است که با مراجعه مأموران آمارگیر و مصاحبه با کلیه بهره‌برداران کشاورزی در نقاط شهری و روستایی و تکمیل پرسشنامه الکترونیکی انجام می‌گیرد.
وی تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی مانند تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماریی‌ها و تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی یا شهر) را ازجمله اهداف این سرشماری ذکر کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام افزود: در این سرشماری گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و میزان تولید محصولات سالانه زراعی و محصولات دائمی از قبیل انواع باغات، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ماشین‌ها و ادوات مورد استفاده در بهره‌برداری‌ها، اطلاعات سیستم آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت، سواد و تحصیلات بهره‌برداران استخراج و ثبت می‌شود.
بررسی پیشنهادات نمایندگان استان در حوزه طرح‌های هادی روستاهای چهار شهرستان جنوبی استان، بررسی طرح‌های مصوب شده در کارگروه زیربنایی، تعیین تکلیف تکمیل سیل‌بند مدیریت بحران، تملک زمین کمربندی غربی مهران و واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد شهرک صنعتی مهران از دیگران مصوبات ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام بود.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87120