کد خبر : 87126
تاریخ : 1403/7/15
گروه خبری : جامعه

تخصیص 130 میلیارد ریال برای نصب انشعابات بیمارستان خیرساز ملایر


«کریم میرزایی» روز یکشنبه با بیان اینکه 130 میلیارد ریال اعتبار برای نصب و تجهیز انشعابات بیمارستان خیرساز امیرالمؤمنین (ع) این شهرستان تخصیص یافت تا هرچه سریع‌تر نسبت به اتصال انشعابات این بیمارستان همچون آب و برق اقدام شود، اظهار کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) که به همت یکی از خیرین بزرگ ملایری در گوراب درحال ساخت است، از 96 تخت به 120 تخت افزایش یافت.
وی افزود: این بیمارستان نسبت به چند ماه گذشته از پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی برخوردار است که ساختمان آن در مراحل نهایی تکمیل بوده و فقط بخشی از تأسیسات بیمارستان باقی مانده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: عمده‌ترین مشکل بیمارستان خیرساز امیرالمؤمنین (ع) ملایر اتصال انشعابات همچون آب، برق و گاز بود که طی برگزاری چندین جلسه و بررسی موانع و مشکلات، مبلغ مورد نیاز برای اتصال این انشعابات پرداخت شود.
میرزایی با بیان اینکه درتلاش برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) هستیم، ادامه داد: طی چندین مرحله توسط وزارت بهداشت و درمان تجهیزات پزشکی وارد بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و هفته آینده نیز بخش دیگری از تجهیزات وارد خواهد شد.
وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین تجهیزات بیمارستان نداریم و مرحله به مرحله تجهیزات درحال تکمیل است، گفت: ساختمان بیمارستان به همت خیر بزرگ ملایری «حاج‌حسن توکلی» تکمیل شده و فقط بخشی از تأسیسات آن شامل سیستم تهویه باقی مانده که درحال تکمیل است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: خیر ملایری به قیمت روز تاکنون بین هشت هزار و 500 تا 9 هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان 120 تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) ملایر هزینه کرده و تا تکمیل نهایی این پروژه عظیم درمانی پای کار است.
میرزایی بیان کرد: بخش مهم دیگری که در راه‌اندازی این بیمارستان مورد تأکید است، چارت سازمانی و تأمین نیرو بوده که چارت سازمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده، اما هنوز جذب نیرو صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: افتتاح و راه‌اندازی این بیمارستان در گرو تأمین نیروی انسانی است و پیش‌بینی ما این بوده که با توجه به شرایط برگزاری آزمون استخدامی و روند جذب نیرو، افتتاح بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) امسال انجام نشود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: با تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان خیرساز امیرالمؤمنین (ع) ملایر، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان به بیش از 500 تخت خواهد رسید.
میرزایی با بیان اینکه ملایر مرکز درمان جنوب استان همدان است، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده موفق به کسب مجوز بیمارستان 400 تختخوابی ملایر شدیم که مراحل آخر تحویل زمین برای آغاز ساخت این بیمارستان به وسعت 20 هکتار درحال نهایی شدن است.
عملیات اجرایی بیمارستان خیرساز امیرالمؤمنین (ع) ملایر از سال 1395 در روستای «گوراب» به مساحت 30 هزار متر مربع و زیربنای 14 هزار متر مربع، آغاز شد.
شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین (ع) با 165 تخت، بیمارستان مهر با 128 تخت، بیمارستان تأمین اجتماعی دکتر غرضی با 165 تخت و بیمارستان درحال ساخت امیرالمؤمنین (ع) با 120 تخت است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87126