کد خبر : 87937
تاریخ : 1403/8/6
گروه خبری : ایران و جهان

کلوخ‌‌اندازی طرار منطقه

اگر به گذشته نگاه کنیم و تاریخ را مرور و بررسی کنیم، می‌بینیم تا یکی دو دهه پیش روند تحولات و اتفاقاتی که باعث جلب توجه عموم مردم جهان و موضع‌گیری ملت‌ها می‌شد، بسیار کُند و با فاصله زمانی زیاد بود، اما از یکی دو دهه پیش، به‌ویژه در یک‌سال گذشته رخدادهایی به وقوع می‌پیوندد که برخی از آن‌ها به خودی خود می‌توانند خط سیر تاریخ را تغییر دهند، اما ظاهراً از هفتم اکتبر وقوع حوادث شدت و عمق بیشتری به خود گرفته‌اند و شیطان بیش از گذشته روی کریه خود را نشان می‌دهد؛ هزاران نفر از مردم مظلوم فلسطین را کشته و یا مجروح کرده، بازماندگان داغدیده آن‌ها را به سخت‌ترین حالت ممکن زیر فشار محرومیت از تمام امکانات مورد نیاز انسانی قرار داده، دست تعدی به لبنان باز کرده، زعما و پاک‌ترین انسان‌های دوران را به شهادت رسانده و هرروز درنده‌خوتر به خباثت خود ادامه می‌دهد.

شاید بتوان از این بخش سخنان رهبر معظم انقلاب در دهه 70 (مزین به روایات نورانی اهل‌ بیت علیهم‌السلام است) برای توصیف این‌روزها بهره برد «شما جوانان عزیز که در آغاز زندگی و تلاش خود هستید، باید سعی کنید تا زمینه را برای آن‌چنان دورانی آماده کنید؛ دورانی که در آن ظلم و ستم به هیچ شکلی وجود ندارد، دورانی که در آن اندیشه و عقول بشر از همیشه فعال‌تر، خلاق‌تر و آفریننده‌تر است، دورانی که ملت‌ها با یکدیگر نمی‌جنگند، دست‌های جنگ‌افروز عالم (همان‌هایی که جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی را در گذشته به راه انداختند و می‌اندازند) دیگر نمی‌توانند جنگی راه بیندازند. در مقیاس عالم، صلح و امنیتِ کامل هست؛ باید برای آن دوران تلاش کرد. قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت‌طلبی و عافیت نیست. در روایات «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است؛ به‌شدت امتحان می‌شوید، فشار داده می‌شوید. امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست. قبل از ظهور مهدی موعود، در میدان‌های مجاهدت، انسان‌های پاک امتحان می‌شوند؛ در کوره‌های آزمایش وارد می‌شوند و سربلند بیرون می‌آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفیِ مهدی موعود (ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود». به‌هرروی جهان برای رسیدن به بهار حکومت انسان کامل، باید تکلیف خود را با شیطان و شیطان‌صفتان روشن کند و آن کسانی در این نبرد مدام پیروز خواهند بود که خود را برای آن آماده کرده‌ باشند؛ چراکه این تقابل علاوه‌بر رودررو شدن در جبهه سخت، تقابل نرم و در عرصه اندیشه‌ها و قلب‌ها را نیز رقم می‌زند. آن‌ها که قلب و اندیشه‌شان را در حریم توحید پرورش داده‌اند، امروز که روز امتحان است، در دام جنگ کلمات و عملیات روانی دشمن گرفتار نمی‌شوند؛ درست از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این تقابل رسانه‌ای هستیم.
بعد از طوفان‌الاقصی، ملت فلسطین به اوج خود رسیده است؛ آن‌ها با استفاده از ترفندهای مختلف رسانه‌ای تلاش می‌کنند مؤمنان را در حمایت از حق مردد کرده یا بترسانند، غافل از آنکه آنان به مصداق «المؤمن کالجبل الراسخ لاتحرکه العواصف» متأثر از خباثت شیاطین نخواهند بود.
اکنون همه ما وظیفه داریم خود و جامعه را آن‌چنان تقویت کنیم که دشمن از خیال خام خود پشیمان شود؛ همان‌طور که تاکنون چنین بوده است. شدت، حجم و عمق عملیات وعده صادق دو را با حمله اخیر به برخی مراکز نظامی ایران مقایسه کنید و اینکه قبل از اقدام به ایران خبر دادند! بسیار سریع پایان عملیات را اعلام کردند و در بیانیه خود گفتند که با تمام توان علیه ایران اقدام کرده‌اند. تمام توانشان این بود که بسیاری از مردم شهرهایی که مراکز نظامی اطراف آن مورد حمله قرار گرفته بود، صبح از ماجرا خبردار شدند! درواقع نیروی نظامی ایران اسلامی ثابت کرد برای دفاع از ملت خود در عمل به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ...» آماده است و در این مسیر از تمام توان علمی کشور برای دستیابی به آخرین فناوری‌های دفاعی، بهره بردند که همین امر و این گنجینه بی‌بدیل از تجهیزات و مردان مؤمن با اراده‌های پولادی باعث شده است اکنون حمله اسرائیل به کشورمان در نگاه بسیاری از مردم، ترقه‌بازی باشد.
اگرچه به فضل الهی و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب طرار منطقه سحرگاه روز شنبه کلوخی پرتاب کرد و گریخت، اما یادمان باشد برای کشورهای دیگر این رژیم به‌سان اربابی خون‌خوار عمل می‌کند؛ تا بدان‌جا که حاکمان آن کشورها پنهان و آشکار سعی می‌کنند مراتب چاکری خود را به این سگ هار منطقه نشان دهند! اما همین رژیم پلید برای اعاده حیثیت خود، اگر به فکر اقدامی نیز می‌افتد، قبل و بعد از آن به صد زبان خواهش می‌کند که شما پاسخ ندهید. این عزت و اقتدار را مرهون تمام آنانی هستیم که شبانه‌روز برای توسعه عمق راهبردی ایران تلاش کردند؛ مدیران خستگی‌ناپذیر مردانی هستند که با وجود همه فشارهای داخلی و خارجی، دست از تقویت توانمندی موشکی و نظامی برنداشتند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87937