کد خبر : 87973
تاریخ : 1403/8/6
گروه خبری : گردشگری

آنچه که کرمانشاه را سی‌وهفتمین شهر خلاق خوراک جهان کرد


داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه روز پنجم آبان‌ماه در جشنواره و مسابقه منطقه‌ای طعم امید 3 که با حضور نمایندگانی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان در محل رستوران دایه در پارک غربی طاق‌بستان برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه سی‌وهفتمین شهر خلاق خوراک جهان است.
وی از بحث خوراک به عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری استان یاد کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل میراث استان نیز براساس همین ظرفیت در جذب گردشگر برنامه‌ریزی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در بیان آنچه که کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان کرد به شرایط آب و هوایی، چهار فصل بودن و اقلیم طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: زاگرس دامان پرورش گیاهان خودرو است.
وی از هنرمندی، خلاقیت و نوآوری زنان عشایر به عنوان دیگر عوامل مؤثر معرفی کرمانشاه به عنوان سی‌وهفتمین شهر خلاق خوراک جهان دانست و گفت: زنان عشایر در این خطه از ایران با ترکیب و تلفیق این نوع از گیاهان خودرو توانسته‌اند خوراک‌های بیشتری خلق کنند.
فرمانی روحیه مهمانوارزی مردم کرمانشاه را از در قالب دیگر عوامل مؤثر عنوان کرد و افزود: این تلاش و انگیزه برای خلق بهترین غذا سبب شد که بیش از 30 نوع خوراک، میان‌وعده، غذا، شیرینی و نان در استان کرمانشاه از گذشته‌های دور تا به امروز تهیه شود.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87973