کد خبر : 88033
تاریخ : 1403/8/7
گروه خبری : اقتصادی

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان:

سردخانه‌های کردستان 121 هزار تن ظرفیت نگهداری دارد


امید سلیمی اظهار کرد: در استان 57 طرح سردخانه بهره‌برداری شده داریم که ظرفیت نگهداری آن‌ها 121 هزار تن است.
وی بیان کرد: 70 هزار تن نگهداری این سردخانه‌ها در شهرستان‌های قروه و دهگلان است که 60 درصد آن مربوط به دهگلان است.
*کردستان هیچ مشکلی در نگهداری محصولات باغی و کشاورزی ندارد
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: بزرگترین سردخانه‌ غرب کشور هم در دهگلان با ظرفیت 20 هزار تن قرار دارد و در استان در بحث سردخانه هیچ مشکلی برای نگهداری محصولات باغی و کشاورزی نداریم.
سلیمی بیان کرد: سردخانه‌ی سنندج با ظرفیت 22 هزار تن نگهداری و در بحث فرآوری هم 19 پروانه بهره‌برداری محصولات باغی از توت فرنگی، انواع میوه‌های فصلی و سایر محصولات را فرآوری می‌کند.
*بزرگترین کارخانه فرآوری غرب کشور در مریوان قرار دارد
وی ادامه داد: بزرگترین کارخانه فرآوری غرب کشور هم در مریوان با ظرفیت 80 هزار تن جذب مواد خام قرار دارد که با بهره بردن از ظرفیت‌های به روز و مدرن دنیا فعالیت می‌کند.
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در بحث فرآوری محصولات باغی استان مشکل نداریم و در دهگلان هم یک شرکت رب و پوره محصولات باغی وجود دارد که محصولات درجه سه و چهار را از کشاورزان خریداری می‌کند.
سلیمی گفت: در سنندج هم دو شرکت فرآوری پوره و مارمالاد، لواشک و میوه خشک داریم.
*وجود سردخانه و شرکت فرآوری در همه شهرستان‌های کردستان
وی عنوان کرد: بلااستثنا در همه شهرستان‌های استان سردخانه و شرکت فرآوری داریم و در بحث زیرساخت هم 260 هزار تن جواز تأسیس صادر کردیم.
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در شهرستان‌های قروه 10 مورد پروژه جدید با نصف پیشرفت و در دهگلان هم چند مورد دیگر با 70 درصد پیشرفت در حال ساخت هستند.
سلیمی بیان کرد: کمک برای پرداخت تسهیلات و پیگیری مطالبات کشاورزان اهداف ما است و پرداخت تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری محصولات باغی و کشاورزی هم راهبرد دیگر ماست که آن را پیگیری می‌کنیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/88033