کد خبر : 88052
تاریخ : 1403/8/7
گروه خبری : گردشگری

تأکید رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

قانون ماده 100 ضمانت اجرایی داشته باشد


به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه صحن شورا با بیان اینکه در اجرای آرای ماده 100 هیچ پشوانه‌ای وجود ندارد، افزود: ضابط قضائی نبودن شهرداری‌ها، یکی از دلایلی است که کمیسیون‌های ماده 100 کارایی لازم را ندارند، بر این اساس قانون ماده 100 باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
وی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان درخصوص دفترچه عوارض، اظهار کرد: این موضوع در هیئت حل اختلاف مرکزی به‌صورت قانونی بررسی و در این زمینه رأی بر رد شکایت صادر شده است.
بادامی‌نجات اضافه کرد: دفترچه عوارض را مجدداً کاملاً کارشناسانه بررسی کردیم و دیدیم هیچ اشکالی بر دفترچه وارد نیست.
وی به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در نقاط مختلف شهر اشاره و اظهار کرد: اخیراً ساخت بنایی در منطقه گنجنامه مورد انتقاد و نارضایتی مردم قرار گرفته بود؛ برای این مورد در گذشته رأی تخریب کمیسیون ماده 100 صادر شده که متأسفانه رأی اجرایی نشده است.
* تداعی تبعیض در برخوردهای شهرداری با متخلفان
بادامی‌نجات با انتقاد از اینکه شاهد از بین رفتن قبح ساخت‌وساز غیر مجاز و تخلفات در باغات و منابع طبیعی هستیم، یادآور شد: علاوه‌بر تخلف در ساخت‌وساز، تصرف منابع طبیعی و کوه‌خواری، آنچه قابل ذکر و موجب گلایه مردم است، تبعیض در برخورد با تخلفات بوده که چرا شهرداری یکجا آنچنان بر رعایت قانون پافشاری می‌کند و جای دیگر اینچنین در مقابل با افرادی که ساخت‌وسازهای بزرگ و وسیعی دارند، اقدام محسوسی نمی‌کند؟! این نوع رفتار، احتمال تبعیض در برخورد با این‌دست تخلفات را به ذهن شهروندان تداعی می‌کند.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهر تأکید کرد و افزود: روددره‌ها سرمایه‌های ارزشمند شهر همدان هستند که باید پیگیر اجرای این طرح بود.
بادامی‌نجات ابراز کرد: اجرای پروژه‌های روددره، پارک‌های سنگی و ولایت ازجمله موارد مهم در جذب گردشگر و ایجاد مناطق تفریحی برای شهروندان است که می‌طلبد مدیران شهرداری در راستای تحقق این پروژه‌ها پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به تبلیغ اشخاص خاص با استفاده از منابع شهرداری در سطح شهر، گفت: اخیراً شاهد نصب تعداد زیادی بنر تبلیغاتی و رپرتاژ در روزنامه شهرداری برای یکی از مدیران مستعفی‌شده استان بودیم که این حجم تبلیغات توسط شهرداری مورد انتقاد و اعتراض شهروندان قرار گرفته است.
بادامی‌نجات اظهار کرد: با وجود مشکلات مذکور این سؤال مطرح است که چرا بیت‌المال و امکانات شهرداری برای افراد خاصی هزینه می‌شود؟ و آیا این تضییع حقوق شهروندی نیست؟
وی اضافه کرد: اقدام شهرداری همدان در تبلیغات گسترده برای افراد خاص غیر منطقی و غیر قانونی است و این‌گونه به نظر می‌رسد که این اقدام به نفع شخص یا اشخاصی انجام شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: نباید این روال در مجموعه شهرداری به عادت تبدیل شود و این یک بدعت اشتباهی است که درحال شکل‌گیری در مدیریت شهری است.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/88052