کد خبر : 88055
تاریخ : 1403/8/7
گروه خبری : اقتصادی

مدیر‌کل بنیاد مسکن همدان گلایه کرد؛

خودداری شهرداری از صدور 3000 پروانه ساخت واحدهای شهرک پرواز همدان


مسعود رضایی اظهار‌ کرد: تکمیل پروژه و پیشرفت کار نیازمند تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها است که متأسفانه در این چرخه شهرداری مدعی است مصوبه شورای مسکن را قبول ندارد و از صدور سه هزار پروانه ساخت با وجود واریز وجه، خودداری می‌کند.
وی همچنین افزود: در سایت پرواز یک‌هزار و 200 واحد پروژه از اراضی تحت اشغال شهرداری همدان بوده که متأسفانه با پیگیری‌های انجام‌شده، هنوز تخلیه آن‌ها انجام نشده است.
مدیر‌کل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه پرواز در بلوک‌هایی که بیشترین مرحله ساخت را پشت سر گذاشته‌اند 40 درصد است، عنوان کرد: مجموع میانگین ساخت کل پروژه پرواز تاکنون بین 25 تا 30 درصد است.
* تلاش دولت چهاردهم برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن
رضایی همچنین تأکید کرد: عدم‌ همکاری بانک‌ها مشکلات زیادی را در روند اجرایی ‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن برای مردم به‌وجود آورده است که باعث شده پیشرفت فیزیکی ‌پروژه‌های مسکن دولت با کُندی مواجه شوند.
وی با تأکید بر اینکه پس از یک وقفه هشت‌‌ساله در تولید مسکن نیاز به چنین پروژه‌ای به‌‌شدت در استان همدان احساس می‌شد، گفت: با بررسی تاریخچه پروژه‌های مسکن، می‌توان دید که این پروژه‌ها با حداقل سرمایه‌گذاری از سوی متقاضیان به آن‌ها تحویل داده می‌شود، اما مشکل اصلی عدم تأمین مالی از سوی متقاضیان است که درواقع به تورم و وضعیت اقتصادی کلان برمی‌گردد.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/88055