کد خبر : 88059
تاریخ : 1403/8/7
گروه خبری : اقتصادی

در دست ساخت بودن 1000 واحد مسکن در طرح نهضت ملی برای نهاوندی‌ها


ضرغام احمدوند روز دوشنبه با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در نهاوند با روند رو به رشدی درحال اجرا بوده و هم‌اینک یک‌هزار واحد مسکونی در قالب این طرح ملی در سطح شهرستان در دست ساخت است، ابراز کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهیدحیدری و شهرک امیرکبیر نهاوند درحال اجرا است و تلاش داریم بخشی از واحدهای آن در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و به متقاضیان تحویل داده شود.
وی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن مراحل نام‌نویسی در هشت مرحله انجام شد که درمجموع هشت هزار و 468 متقاضی مسکن در این شهرستان نام‌نویسی کرده‌اند.
احمدوند ادامه داد: در بررسی‌ها و پالایش‌ها مشخص شد تعداد یک‌هزار و 250 نفر واجد شرایط هستند که از این تعداد زمین به 365 نفر در شهرک شهیدحیدری در قالب پروژه‌های بنیادساخت حیدری یک، دو و سه واگذار شده و در قالب مجتمع 274 واحدی، 46 واحدی و 45 واحدی ساخته می‌شود.
وی ابراز کرد: مراحل تسطیح زمین و شبکه‌گذاری آب و برق شهرک 720 واحدی امیرکبیر نهاوند نیز با شتاب خوبی انجام گرفته است؛ بنابراین باید کاهش زمان در سایر فرآیندهای عملیاتی این پروژه هرچه سریع‌تر انجام شود.
فرماندار نهاوند گفت: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و از اصلی‌ترین طرح‌های دولت به حساب می‌آید و ضروری است دستگاه‌های مرتبط در تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، همکاری ویژه‌ای داشته باشند.
احمدوند خاطرنشان کرد: 493 قطعه زمین رایگان نیز به گروه‌های ساخت در قالب گروه‌های یک‌نفره شامل 87 قطعه زمین ویلایی برای نهادهای حمایتی و 319 قطعه به 638 نفر در قالب گروه‌های ساخت دونفره واگذار شده است.
وی بیان کرد: 11 قطعه زمین نیز به 33 نفر در قالب گروه‌های ساخت سه‌نفره و درمجموع 468 قطعه زمین به تعداد 758 نفر در شهرک امیرکبیر نهاوند واگذار شده است.
فرماندار نهاوند گفت: تسهیلات بانک مسکن برای هر نفر 550 میلیون تومان است که در شهر فیروزان متقاضیان از تسهیلات 350 میلیون تومانی استفاده کردند.
وی با قدردانی از همکاری و تعامل خوب اداره راه و شهرسازی و خدمات ارزنده بانک مسکن، بیان کرد: این تعامل موجب شده تا ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نهاوند از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/88059