شناسه خبر:37097
1399/12/4 10:39:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، از خرید بیش از 239 هزار تن انواع محصولات کشاورزان استان در سال 99 خبر داد و گفت: این محصولات به‌صورت توافقی، حمایتی و مباشری خریداری شده است.

ایرج صفایی افزود: شبکه تعاونی‌های روستایی استان در سال جاری منتهی به بهمن ماه 99 موفق به خرید بیش از 43 هزار تن گندم به صورت مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی از کشاورزان گندم کار و خرید بیش از 190 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی و حمایتی شد.

وی به خریدهای حمایتی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در سال جاری از قرار هر کیلوگرم دو هزار ریال یارانه حمایتی بابت بیش از 60 هزار تن گوجه‌فرنگی خریداری شده توسط کارخانه‌های تولید رب سطح استان به کشاورزان گوجه کار پرداخت شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، در ادامه اظهار کرد: در سال جاری منتهی به بهمن‌ماه 99 شبکه تعاون روستایی استان همچنین موفق به توزیع بیش از 12 هزار تن آرد روستایی و 80 میلیون لیتر مواد سوختی در سطح مناطق روستایی استان شده است.

صفایی همچنین به صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل استان و به تبع آن شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی در سطح کشور، شبکه تعاونی روستایی کرمانشاه در سال جاری موفق به صادرات بیش از 24 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شده است.

وی همچنین طرح ایجاد «روستا بازار» را رویکرد جدید سازمان تعاون روستایی عنوان کرد و افزود: اولین روستا بازار در سطح استان کرمانشاه در شهرستان صحنه به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد و در تمام شهرهای استان در قالب طرح مزرعه تا سفره روستا بازار راه‌اندازی و احداث خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه، در بخش دیگری از گزارش خود به وضعیت و زیرساخت‌های شبکه تعاون روستایی استان پرداخت و افزود: شبکه تعاونی روستایی کرمانشاه شامل 274 شرکت و تشکل فعال با حدود 170 هزار نفر عضو در حوزه‌های گوناگون مانند تعاون روستایی، زنان، کشاورزی، تعاونی‌های تولید، سهامی زراعی، نظام صنفی، خبرگان بخش کشاورزی و انجمن هماهنگی و حمایتی تشکل‌ها است.

صفایی همچنین به تعداد انبارهای چندمنظوره متعلق به سازمان و شبکه تعاون روستایی استان اشاره کرد و گفت: تعداد 94 انبار چند‌منظوره با ظرفیت بیش از 90 هزار تن و یک سیلوی 10 هزار تنی ذخیره محصولات کشاورزی در سطح شبکه گسترده تعاون روستایی استان موجود و مشغول به فعالیت است.

استان کرمانشاه با بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان دو میلیون نفری کرمانشاه حدود 125 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

شناسه خبر 37097