شناسه خبر:51427
1400/11/2 09:01:56

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: تغییر محدوده منطقه آزاد قصر شیرین به اقتصاد کرمانشاه کمک خواهد کرد.

بهمن امیری‌مقدم ظهر روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه که با حضور معاون استاندار و مدیران عضو برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حفظ امتیاز منطقه ویژه اقتصادی قصر شیرین برای استان، اظهار کرد: با تغییر محدوده این طرح می‌توان در کنار منطقه آزاد از ظرفیت منطقه ویژه هم برای توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه استفاده کرد و شورای برنامه‌ریزی با کلیات آن موافق است.

وی افزود: معاون اقتصادی استاندار از طرف شورای برنامه‌ریزی مأمور ویژه پیگیری مراحل مختلف این طرح است و گزارش پیشرفت کار را باید به شکل منظم ارائه دهد.

استاندار کرمانشاه تأمین آب پایدار کلان‌شهر کرمانشاه را از اولویت‌های مهم و دارای فوریت دانست و تصریح کرد: برای پیشبرد این پروژه یک کارگروه عملیاتی به مدیریت معاون عمرانی استاندار تشکیل شده که با همکاری آبفا و آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط برنامه‌های این حوزه مانند رفع نقص خط انتقال، تکمیل تصفیه‌خانه و جلوگیری از برداشت‌های غیر قانونی را دنبال می‌کنند و دستگاه‌ها هم باید پاسخگوی تعهدات خود باشند.

امیری‌مقدم بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌ها با آب و فاضلاب استان کرمانشاه در زمینه تأمین آب شرب شهر کرمانشاه تأکید کرد و گفت: چاه‌هایی که در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دارد، باید در اختیار آبفا قرار گیرد تا درصورت لزوم به مدار اضافه شوند که برای تأمین آب شرب شهروندان در تابستان آینده دچار مشکل نشویم.

وی همچنین بر ضرورت کنترل روزانه پروژه‌های عمرانی استان‌ تأکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه باید با تعریف یک سامانه جامع روند اجرایی تمامی پروژه‌های در دست انجام استان کرمانشاه را رصد کند و به‌صورت هفتگی گزارش پیشرفت این طرح‌ها را به مدیریت استان ارائه دهد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط دستگاه‌ها با وزارتخانه‌های مربوطه تأکید کرد و گفت: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که متأسفانه اغلب دستگاه‌ها در زمینه استفاده از بودجه‌های در اختیار وزارتخانه چندان موفق نبوده‌اند و حتماً باید در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال این تعامل‌ها در جهت دریافت بودجه بیشتر تقویت شوند.

امیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: طرح‌ها و پژوهش‌ها باید براساس اولویت‌ها و نیازهای توسعه‌ای استان کرمانشاه و همراه با آینده‌نگری انجام شوند و دقت شود که پیش از آن در دستگاه مربوطه پژوهش مشابهی در این زمینه انجام نشده باشد.

وی بر ضرورت همگرایی و هماهنگی بیشتر میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: باید از سرمایه‌های علمی و دانشگاهی در راستای توسعه استان به بهترین شکل ممکن استفاده شود و دانشگاه‌ها هم باید به شکل فعال‌تری وارد فرآیند کمک به رشد و توسعه کرمانشاه شوند.

امیری‌مقدم تأکید کرد: پژوهش‌های انجام‌گرفته نباید در قفسه‌ها باقی بمانند و باید به مرحله اجرایی برسند و پس از اجرا نیز میزان اثرگذاری آن بر حوزه و دستگاه مربوطه به شکل دقیقی سنجیده و ارزیابی شود تا بیت‌المال هدر نرود.

شناسه خبر 51427