شناسه خبر:55238
1401/2/22 09:41:00

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بر اساس ابلاغ جدید وزارت آموزش و پرورش این استان با کسب مقام نخست در زمینه نرخ گذر در مقطع متوسطه رکوردار کسب این مقام در کشور شد.

حشمت اله‌وردی روز چهارشنبه افزود: بر اساس این ارزیابی استان ایلام با با عنوان نرخ گذر از مقطع متوسطه اول به مقطع تحصیلی متوسطه دوم نخستین استان کشور شناخته شد.

وی ادامه داد: نرخ گذر شامل ثبت نام و جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان پایه سوم مقطع متوسطه اول به پایه اول مقطع متوسطه دوم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های توسعه متوازن شاخه، رشته و افق چشم‌انداز آموزش و پرورش سال 1404 در مجموع 50 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم باید در رشته‌های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی تحصیل کنند، گفت: معادل همین درصد باید در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به تحصیل اشتغال داشته باشند.

به گفته اله‌وردی، تا سال تحصیلی گذشته نرخ تحصیلی دانش‌آموزان تحصیل کرده در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش 27 درصد بوده که باید در سال تحصیلی آینده حداقل به بالای 30 درصد افزایش یابد.

100 هزار دانش‌آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

شناسه خبر 55238