شناسه خبر:57494
1401/4/16 08:44:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سازمان تعاون روستایی استان از صدور یک‌هزار و 500 فقره پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی و همچنین تمدید بیش‌ از 500 فقره پروانه فعالیت نظام صنفی در سال جاری تاکنون خبر داد.

«ایرج صفایی» روز چهارشنبه بر اهمیت و نقش نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی تأکید کرد و افزود: کمک مؤثر به نیازهای کشاورزان و بهره‌برداران در چرخه تولید با توجه به نام‌گذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به‌نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از اهداف ایجاد نظام صنفی است.

این مقام مسئول در حوزه جهاد کشاورزی استان در ادامه به تشکیل نخستین و دومین اتاق اصناف کشاورزی کشور در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مدیریت تعاون روستایی استان کرمانشاه در سال 1400 موفق به تشکیل نخستین و دومین اتاق اصناف کشاورزی کشور در شهرستان‌های قصر شیرین و جوانرود به‌عنوان استان پیشرو شد.

صفایی اظهار کرد: نظام صنفی کشاورزی به‌عنوان ساختار و شبکه‌ای که منافع قانونی، صنفی و اجتماعی کل بهره‌برداران را پیگیری می‌کند، منطبق با وظایف مقرر شده قانونی خود در جهت ارتقای سطح مهارت و دانش اعضا و کشاورزان و همچنین سطح فناوری، در مواردی همچون چگونگی استفاده از ظرفیت‌های حوزه فناوری و دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، برنامه‌ریزی و ورود می‌کند.

در استان دو میلیون نفری کرمانشاه حدود 125 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از 950 هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و 500 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

* روستابازار در شهر جوانرود به‌زودی احداث می‌شود

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه همچنین در دیدار با فرماندار شهرستان جوانرود به راه‌اندازی روستا بازار با هدف حذف واسطه و ایجاد طرح از مزرعه تا سفره در این شهرستان خبر داد.

صفایی با اشاره به طرح‌ها و اقدامات تعاون روستایی شهرستان جوانرود، افزود: با توجه به تأکیدات استاندار کرمانشاه و همچنین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی درخصوص حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، سازمان تعاون روستایی درحال رایزنی با فرمانداری‌ها و سایر ارگان‌های ذی‌ربط برای ایجاد روستابازار در سطح کلیه شهرهای استان است.

در این دیدار مدیر تعاون روستایی استان خواستار حمایت فرمانداران و مقامات محلی در سایر شهرستان‌ها جهت اجرای این طرح مهم در سطح استان شد و افزود: این طرح مهم بدون همکاری و پیگیری‌های بین دستگاهی قابلیت اجرا نخواهد داشت.

در ادامه این دیدار «سعدی نقشبندی» فرماندار شهرستان جوانرود ضمن حمایت از طرح‌ها و اقدامات تعاون روستایی شهرستان، بر ایجاد سردخانه 20 تُنی متعلق به اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان، احداث کشتارگاه به‌منظور ساماندهی کشتارهای بین راهی در سطح شهرستان و همچنین راه‌اندازی جایگاه دومنظوره توزیع سوخت در شهر شروینه توسط شرکت تعاونی سفید برگ به‌منظور رفع مشکلات مردم این منطقه تأکید کرد.

شناسه خبر 57494