شناسه خبر:57495
1401/4/16 08:45:47

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به پیشینه تاریخی و تأثیرگذاری بالای این شهر در ابعاد مختلف سیاسی و فرهنگی، گفت: کرمانشاه با جمعیت یک میلیون و 153 هزار نفری یکی از شهرهای بزرگ و درعین‌حال مظلوم کشور است و هنوز درگیر برخی از مباحث زیربنایی مانند تأمین آب بوده و زیرساخت‌های یک کلان‌شهر را ندارد.

«ابراهیم رحیمی‌زنگنه» روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه افزود: کرمانشاه با جان‌فشانی‌هایی که در دوران دفاع مقدس داشته و هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده، در جایگاهی که باید باشد، نیست و هنوز گرفتار مباحث زیربنایی مانند مشکل تأمین آب و برق است.

وی تصریح کرد: شهر کرمانشاه با وجود همه ظرفیت‌هایی که دارد، چالش‌های زیادی هم دارا است که شاید بقیه کلان‌شهرهای کشور نداشته باشند؛ اگر در گذشته و در بُعد کلان به کرمانشاه نگاه ویژه شده بود و مشکلات آن درست و حسابی حل می‌شد، امروز مشکلات زیرساختی نداشت.

* مدیران برای مدیریت کرمانشاه دانش خود را به‌روز کنند

رحیمی‌زنگنه در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از دانش‌ روز در مدیریت شهرستان، گفت: مثلاً در حوزه کشاورزی مدیر جهاد کشاورزی و کشاورز فلان منطقه شهرستان با توجه به شرایط کم‌آبی و بحران آب باید بدانند چه محصولی و در چه زمانی کاشته شود که آب‌بر نباشد و درعین‌حال سودی هم برای کشاورز داشته باشد تا از سرمایه‌های آب، خاک و دیگر موارد شهرستان نیز حفاظت شود.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به تعطیلی زودهنگام نانوایی‌های شهر کرمانشاه کرد و افزود: نانوایی‌های کرمانشاه زودتر از موعد رسمی تعطیل می‌شوند و در کلان‌شهر کرمانشاه مردم مجبور هستند در صف نان بایستند، درحالی که دیگر کلان‌شهرها چنین معضلی ندارند؛ باید فرهنگ‌سازی و کاری کنیم این مشکل برطرف شود.

رحیمی‌زنگنه همچنین از سبزی‌کاری‌های آلوده در کلان‌شهر کرمانشاه ابراز تأسف کرد و گفت: نباید حتی یک متر هم سبزی‌کاری آلوده در شهرستان داشته باشیم و باید با این دسته کشاورزان برخورد جدی شود، چون سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

وی در ادامه با اشاره به احتمال بالا رفتن آمار ابتلا به ویروس کرونا و وبا در شهرستان، از مردم خواست ماسک‌ها را دوباره بزنند.

* مردم از شعار دادن خسته شدند

نماینده عالی دولت در شهرستان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید نسبت به مشکلات دغدغه‌مند باشند، از مدیران شهرستان خواست برای حل مشکلات مردم اهتمام بیشتری داشته باشند و با کار جهادی به میدان بیایند.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن مدیران، گفت: مردم دیگر از شعار دادن خسته شده‌اند و عمل مسئولان را نگاه می‌کنند و باید در عمل مردمی و جهادی کار کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت آموزش مردم در حیطه‌های مختلف، اذعان کرد: اگر فقط بتوانیم سرانه مطالعه، فرهنگ کار و میزان رعایت حقوق شهروندی را در کرمانشاه بالا ببریم، می‌توانیم به توسعه شهرستان امیدوار باشیم؛ بنابراین باید یک موج فرهنگی در شهر ایجاد کنیم.

کرمانشاه یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور است که بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون نفری استان را در خود جای داده و دارای پنج بخشداری مرکزی، کوزران، فیروزآباد، ماهیدشت و بیلوار است.

شناسه خبر 57495