شناسه خبر:58611
1401/5/19 09:37:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره استاندارد شهرستان‌های سقز و بانه گفت: پنج شهر بازی سرپوشیده در بانه که استانداردهای لازم را در تجهیزات، ساخت و محل نصب رعایت نکرده بودند پلمب شدند.

آزاد رضایی اظهار کرد: تمام تجهیزات شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند در صورتی که استانداردها را رعایت نکنند شهربازی پلمب می‌شود. وی ادامه داد: در شهربازی‌هایی که استاندارد نداشته باشد اگر اتفاقی برای کسی پیش بیاید مشمول بیمه نمی‌شود و هیچ گونه خسارتی جبران نمی‌شود.

رئیس اداره استاندارد شهرستان‌های سقز و بانه گفت: در راستای استانداردسازی شهربازی‌ها بازدیدها و بازرسی‌های میدانی انجام شده که استاندارد پنج شهربازی در بانه با استانداردهای مورد نظر مطابق نداشت و با حکم دادستانی شهرستان و واحد حقوقی اداره کل استاندارد کردستان پلمب شد.

رضایی با اشاره به شرایط استاندارد شهربازی‌ها اضافه کرد: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان ذی‌ربط انجام شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: تا زمانی که از استاندارد شهربازی‌ها اطمینان حاصل نکردند از مراجعه به این اماکن خودداری کنند.

شناسه خبر 58611