شناسه خبر:58673
1401/5/20 09:51:25
هشدار محیط‌زیست به دو کارخانه در اسلام‌آباد غرب؛

اگر این 2 شرط را رعایت نکنید، پلمب می‌شوید!

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: درصورت عدم اجرای تعهدات کارخانه‌های فروآلیاژ و خمیرمایه در اسلام‌آباد غرب در جهت رفع معضل آلودگی در زمان مشخص‌شده، اقدامات قانونی جهت پلمب این واحد‌ها انجام می‌گیرد.

دفع پسماندهای دو کارخانه‌ها فروآلیاژ و خمیرمایه در ورودی شهر اسلام‌آباد غرب منجر به بوی بسیار بد و اعتراض به‌حق مردم شده است.

بااین‌حال، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیرمایه اسلام‌آباد غرب واقعاً نگران‌کننده است و یک تهدید زیست‌محیطی محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه در این رابطه اعتراض و انتقاد مردم را به‌حق دانست و اظهار کرد: متأسفانه این دو واحد به‌خاطر عدم رعایت استاندارد‌های لازم در زمان بهره‌برداری هم‌اکنون سبب آلودگی هوا و دفع پسماند با بوی بسیار بد شده‌اند که قطعاً باید نگران سلامت عمومی باشیم.

احد جلیلیان گفت: پیرو این مسئله با دادستان اسلام‌آباد غرب مکاتباتی انجام گرفته که درصورت عدم اجرای تعهدات خود درخصوص اقدامات مبنی بر استانداردسازی کامل در زمان مشخص‌شده، مراحل قانونی جهت پلمب این واحد‌ها طی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: کارخانه فروآلیاژ مکلف و متعهد به نصب فیلتر‌های لازم جهت کاهش و عدم تولید آلودگی سمی خواهد بود؛ همچنین کارخانه خمیرمایه نیز موظف به اصلاح کامل مسیر تولید خود با راه‌اندازی تصفیه‌خانه و رفع مشکل بوده و باید تأییدات زیست‌محیطی خود را جهت تداوم فعالیت در اختیار داشته باشند.

شناسه خبر 58673