شناسه خبر:58763
1401/5/23 09:15:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: انعطاف‌پذیری و عدم لزوم سرمایه‌گذاری کلان دو ویژگی بارز صنایع کوچک و متوسط است.

احمد خسروی در جمع خبرنگاران استان به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک با اشاره به اهمیت توسعه صنایع کوچک در اقتصاد جامعه، با بیان اینکه استمرار حیات صنایع کوچک وابسته به حمایت از سرمایه‌گذاران از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم است؛ اظهار کرد: با وجود اینکه استان ما مرزی است و قبلاً کالاهای مصرفی خارجی وارد استان می‌شد اما امروز به همت تولیدکنندگان و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بانه راه و مسیر تولید هموار شده و خوشبختانه روند سرمایه‌گذاری و تولید در استان رو به رشد است و امروز در شهرک‌های صنعتی استان لوازم خانگی به جای آنکه از مسیر مرز وارد کشور شود در داخل استان تولید می‌شود.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم به استفاده از تولیدات داخلی افزود: می‌طلبد مردم از تولیدات صنایع بومی خود استفاده کنند چراکه صنایع کوچک موجود در این منطقه قادر به تامین بخش اعظم نیازهای استان و حتی خارج از استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: جای بسی افتخار است که امروز در زمینه لوازم خانگی و روشنایی بخش زیادی از نیاز کشور در کردستان تولید می‌شود.

خسروی با اشاره به شعار سال و تأکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تأکید کرد: در سال جاری تسهیلاتی را جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان سخنرانی خود خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه‌گذاران و تحویل زمین‌صنعتی به آن‌ها، امیدواریم در استان و در میان مدت شاهد دو برابر شدن تعداد واحدهای صنعتی باشیم.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال 1370 به‌صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و تاکنون به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در 12 شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است. این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، 1488 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 720 واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم 12 هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شناسه خبر 58763